Avatar billede helikopter Nybegynder
15. juni 2002 - 18:13 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til flash mailform???

Hej der..
jeg tænkte på om ikke der var en flash freak som kunne lidt script halløj.. for jeg har en mailform lavet i flash men jeg kan ik få skidtet til at virke.. jeg har prøvet med noget PHP og ASP.. måske en kunne lave en lille ASP script som kunne virke???

Hjæææælp! :)

Avatar billede barklund Nybegynder
15. juni 2002 - 19:35 #1
Har du FlashMX og PHP til rådighed?
Avatar billede helikopter Nybegynder
15. juni 2002 - 19:55 #2
Ja det har jeg!?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. juni 2002 - 20:47 #3
Her er der en tutorial til Flash 4. Du kan sagtens bruge den, for actionscript koden har kun ændret sig meget lidt.

http://www.thickbook.com/extra/php_flashymail.phtml

/per
Avatar billede baitianlong Nybegynder
15. juni 2002 - 21:15 #4
Hvis din flash f.eks har variablerne name, subject og message kan du sende til en asp side med dette indhold:

<% @LANGUAGE = VBScript %>
<% Option Explicit %>

<%

Dim strName, strSubject, strMessage
strName = Trim(Request.QueryString("name"))
strSubject = Trim(Request.QueryString("subject"))
strMessage = Trim(Request.QueryString("message"))

Dim objMail
Set objMail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")

    objMail.From = "asp@legende.dk"      'skal være en gyldig email
    objMail.To = "jesper@legende.dk"  'din modtageremail
    objMail.Subject = strSubject
    objMail.Body = strMessage
    objMail.Send

set objMail = Nothing

%>

<body>

Hej Hej .. Nu skule mailen være afsendt

</body>

Så bliver der sendt en mail med variablerne i til dig.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
15. juni 2002 - 21:20 #5
Du skal så sende med get. Dvs du kan f.eks skrive:

getURL("aspside.asp?name="+_root.name+"&subject="+_root.subject+"&message="+_root.message, "_blank");

Eller:

getURL("aspside.asp", "_blank", "GET");

(Du kan også sende med loadVariables("aspside.asp", 0))
Avatar billede helikopter Nybegynder
15. juni 2002 - 22:20 #6
Scriptet virker desværre ikke??? :/
Avatar billede baitianlong Nybegynder
15. juni 2002 - 22:50 #7
Jo det gør !
Avatar billede baitianlong Nybegynder
15. juni 2002 - 22:51 #8
Hvilken fejl får du ?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. juni 2002 - 22:54 #9
Har du husket at chmod din php fil?

/per
Avatar billede baitianlong Nybegynder
15. juni 2002 - 22:56 #10
Jeg har ændret asp-siden til din emailadresse ((o;

prøv nu: http://www.legendenet.dk/website/homemail.asp?name=jesper&subject=test&message=hej

Så kan du se i din emailbakke at den virker fint, lidt efter
Avatar billede baitianlong Nybegynder
15. juni 2002 - 23:01 #11
For helvede. Jeg glemmer at min mailserver er blevet sindsyg. Så den virker ikke når den ligger hos mig. -Men den virker !!!!!!!!!!!!!
Avatar billede baitianlong Nybegynder
15. juni 2002 - 23:08 #12
Jo jo nu virker den fint igen..

Prøv lige linket. Så får du en email med variablerne fra url'en

((((o;
Avatar billede helikopter Nybegynder
15. juni 2002 - 23:53 #13
Ja du må meget undskylde men jeg får ingen mail? :/
Avatar billede helikopter Nybegynder
15. juni 2002 - 23:54 #14
Men kan det virkelig passe ingen har en FLASH mailform der køre med ASP eller PHP??? :) jeg har testet nogen fra flashkit men mange virkede ikke :/
Avatar billede baitianlong Nybegynder
16. juni 2002 - 00:02 #15
Det er min smtp der tripper !! hvis du lægger den et ordentligt sted med asp understøttelse får du en mail. uden tvivl. Jeg har brugt denne og lignende mailforms mange gange. Og denne her er lige efter bogen. Hvis du stiller spørgsmålet under asp får du en nøjagtig magen til.
Avatar billede helikopter Nybegynder
16. juni 2002 - 00:05 #16
Hvordan skulle hele scriptt så se ud ?
Avatar billede helikopter Nybegynder
16. juni 2002 - 00:06 #17
Har jeg ikke sagt det skal bruges til flashform og den ikke må skifte URL..
Avatar billede helikopter Nybegynder
16. juni 2002 - 00:11 #18
Avatar billede baitianlong Nybegynder
16. juni 2002 - 00:14 #19
Det er derfor der står _blank i denne. Så åbner den et vindue, hvor mailen sendes fra. Dette kan du så lukke igen med det samme, så ingen ser det.

i flashen:

getURL("aspside.asp?name="+_root.name+"&subject="+_root.subject+"&message="+_root.message, "_blank");

Asp siden skal hedde:

<% @LANGUAGE = VBScript %>
<% Option Explicit %>

<%

Dim strName, strSubject, strMessage
strName = Trim(Request.QueryString("name"))
strSubject = Trim(Request.QueryString("subject"))
strMessage = Trim(Request.QueryString("message"))

Dim objMail
Set objMail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")

    objMail.From = "asp@legende.dk"      'skal være en gyldig email
    objMail.To = "jesper@legende.dk"  'din modtageremail
    objMail.Subject = strSubject
    objMail.Body = strMessage
    objMail.Send

set objMail = Nothing

%>

<body onLoad=window.close()></body>

-Dette virker ! husk dine variabler name, subject og message skal ligge i _root.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
16. juni 2002 - 00:17 #20
Je så skal du lige have et par variabler mere med i getURL'en og asp-sden (firma, ring-op?, osv..)
Avatar billede helikopter Nybegynder
16. juni 2002 - 00:28 #21
Totaaaal i orden mailform DER VIRKER der... :) Tark..

MEN kan men ikke få den til at lukke vinduet selv så man ik opdager det.. for den kommer jo med en lille advarsel om man vil lukke vindue, det ødelægger jo lidt det hele..????
Avatar billede baitianlong Nybegynder
16. juni 2002 - 00:30 #22
Jeg har lavet en test at scriptet en gang til, og alt er altså glimrende...

Denne gang prøvede jeg at sende til en hotmail adresse, og det virkede fint. Der er ikke noget i vejen med hverken scriptet, eller min mail (o;
Avatar billede baitianlong Nybegynder
16. juni 2002 - 00:36 #23
Her er løsningen på det. Skriv dette i html dokumentet, der indeholder flashen, (i <head>)

<script>
function sendmail(url) {
  window.open(url);
}
</script>

og du skal ændre knappens action til:

getURL(java script:sendmail("aspside.asp?name="+_root.name+"&subject="+_root.subject+"&message="+_root.message)

Så er det bedre (o;
Avatar billede baitianlong Nybegynder
16. juni 2002 - 00:39 #24
Jeg mener:

getURL("java script:sendmail('aspside.asp?name='+_root.name+'&subject='+_root.subject+'&message='+_root.message")
Avatar billede baitianlong Nybegynder
16. juni 2002 - 00:40 #25
Lort...

getURL("java script:sendmail('aspside.asp?name='+_root.name+'&subject='+_root.subject+'&message='+_root.message)")

NU ER DEN DER !!! ((O;