Avatar billede ralf Nybegynder
06. august 2000 - 23:05 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

Problem med å avinstallere / innstallere

Jeg har fått opp den gamle gode meddelse
\"programmet har udført en ulovlig handling.........\"
Dette sker hver gang i outlook express og i microsoft outlook, jeg har forsøkt avinnstallere begge, men det gis stadig feilmeldinger, det lar seg faktisk ikke gøre å avinnstallere. Jeg har videre forsøkt avinnstallere office 2000, uten å lykkes, det samme med internet explorer 5.0, Videre har jeg forsøkt gjeninnstallere W98, heller ikke dette lar seg gøre, nå er jeg \"lost\", mine postprogrammer fungerer ikke, bortsett fra Netscape, men denne har jeg ingen erfaring med, og ville gerne ha outlook til å fungere igen. Er det noen med erfaring her ligger det 200 poeng i kassen, men forsøk la være å be meg formatere, er det ingen annen løsning?
Ralf
Avatar billede kurtj Nybegynder
06. august 2000 - 23:19 #1
Hej Ralf.
Med alt det du har fået problemer med,ville det være det nemmeste at gøre det du helst ikke vil(Formatere).
Under Tilføj/fjern programmer burde du kunne gendanne den tidligere Explorer.Hvis du trykker på fjern burde der komme en menu hvor du har forskellige valgmuligheder. Blandt andet at gendanne den tidligere Explorer.
Avatar billede ralf Nybegynder
06. august 2000 - 23:33 #2
Kurtj
Har jeg også forsøkt, ved avinnstallering el. gjeninnstallering, starter prosesen godt nok op, men etter en stund, melder den om det er feil i en 1492 nøgl, et eller annet sted i reg. databasen, jeg kan ikke finne denne, og ikke står det hva jeg evt. skulle gøre med den.
Ralf
Avatar billede kurtj Nybegynder
06. august 2000 - 23:50 #3
Jeg tror nu nok at du skulle gemme dine allervigtigste data også formatere din disk.Det lyder til at din Windows er kommet helt ud af kurs.Sikkert på grund af ikke gennemførte afinstallationer.
Hvorfor har du så meget imod at formatere ?
Det er mange gange det allerletteste.Du kan godt blive guidet igennem,hvis du ikke har gjort det før. Selvfølgelig ikke så nemt hvis det er samme maskine du bruger lige nu.
Jeg skal desværre snart i seng,men hænger nok på lidt endnu.
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2000 - 00:01 #4
Nej geninstallering virker ikke når der er gået kuk i outlook (ekspress) Der er kun en vej vist En total geninstallation. Har du en backuppartition til dine Data, så du kan gemme dokumenter og mailmappe der, hvis de ikke allerede ligger der?
Avatar billede denboj Nybegynder
07. august 2000 - 04:34 #5
hmm - kan det virkelig passe ?
Avatar billede ralf Nybegynder
07. august 2000 - 06:48 #6
GMI
Jeg er klar over at jeg sannsynligvis må formatere, jeg har gjort det flere ganger tidligere, men det sker nesten alltid noget undervejs, formateringen gaar som regel bra, men oppstarten kan det knibe med, og naar jeg saa ikke kan faa adgang til nettett er jeg paa den.
Jeg er ogsaa intr. i vide hva som egentlig har gaatt galt, er det office 2000 som har foraarsaket feilen (den har jeg kun hatt i 3 uger) og har i grunnen fungert ok, outlook express har jeg aldri hatt problemer med tidl. den kom først etter at micrsoft outlook gikk ned.
Naar man saa ikke kan avinnstallere noe av dette og forsøke påny, er det ikke godt, ingen som tidligere har været borti det samme problem?
Ralf
Avatar billede p_johansen Nybegynder
07. august 2000 - 09:02 #7
Du skriver, at det ikke kan lade sig gøre at installere Win 98 igen - hvad er fejlmeddelelsen her ??????

Preben J
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2000 - 10:44 #8
En stor fejl du har begået er at du køre med både outlook og outlook Express. Vælg en af delene. Drop outlook.
Avatar billede kurtj Nybegynder
07. august 2000 - 18:02 #9
Hej igen Ralf.
At finde ud af hvorfor det gik galt er nærmest en umulig opgave.
Men hvor er det cirka det går galt når du installerer igen ?
Avatar billede ralf Nybegynder
08. august 2000 - 00:46 #10
GDI (eller gd aften)
Det hele forblir en gaade, jeg har naa lykkedes med å innstallere w98 paany, etter å ha prøvet 4 gange, naturligvis efter at p.j. spurte hva som gikk galt, fungerte det hele perfekt. Men hva hjelper det, det er ikke mulig med avinnstallering av office 2000, outlook expres 5.0, eller outlook 2000. de samme feil kommer opp,
alle andre programmer kører perfekt, men ikke post(jeg har forøvrig forsøkt å legge inn int. expl. 5.01 for å erstatte 5.0, men det gir samme resultat)
Ved forsøk på å avinnstallere office kommer følgende feilmelding:
\"feil 1402. nøglen
software\\classes\\devices\\DisplayRepack 822FP_OM.REG31THEMEFPX\"
kunne ikke åbnes
kontroller at du har tilstrekkelig adgang til nøglen eller kontakt supportteknikeren.\"
Hva nu, skal jeg krybe til korset og formatere, eller er det noen som ønsker de 200 p. og kan løse gaaden?
Forøvrig, dette dreier seg kun om postprogrammer, kan det dreie seg om en VIRUS?
Ralf

Avatar billede kurtj Nybegynder
08. august 2000 - 00:50 #11
Kunne du ikke prøve at installere Office igen ?
Kommer der ikke en menu hvor du kan reparere Office ?
Avatar billede kurtj Nybegynder
08. august 2000 - 00:56 #12
Ps. Hvordan har du fundet eksperten ? Man kan jo ikke undgå at se at du er fra Norge.Bare af nysgerrighed.
PPS.Har du da fornylig fået noget underlig post ? (Virus).
Avatar billede ralf Nybegynder
08. august 2000 - 01:09 #13
Hej Kurtj
Ja, jeg er faktisk norsk, bor nå i Spania om vinteren og i DK om sommeren (hvis vi kan kalle det iår, den har vært kold), gift dansk. Eksperten har jeg funnet via Yahoo, (tror jeg det var)
Jeg har forsøkt innstallere office 2 igjen, men den stopper undervejs, problemet ligger jo i at jeg hverken kan bli kvitt programmet, reparere det, eller gjeninnstallere, og som nevnt det gjelder også outlook express og microsft outlook.
For å gjeninnstallere office 2000, må jeg først avinnstallere, og det er her et eller annet skjer.
Ralf
Avatar billede kurtj Nybegynder
08. august 2000 - 01:14 #14
Ser egentlig ud til at det har noget med Frontpage 2000`s temaer at gøre.
Jeg vil dog stadig mene at hvis du havde formateret fra starten havde du været oppe at køre igen.Istedet for at sidde og rode med noget der næsten er umuligt at få til at virke.
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2000 - 01:20 #15
Tja må jeg spørge engang, hvor har du købt den office pakke henne. Det lyder ikke rigtig længere med alle de fejlmeddelelser. Det Siger mig en ting. Jeg tror du er blevet snyt. Desværre.
Avatar billede kurtj Nybegynder
08. august 2000 - 01:20 #16
Øv Så ikke dit sidste indlæg.
Du må hellere krybe til korset og formatere din disk.Hvis den hverken vil det ene eller det andet er det sidste udvej.(Jeg havde selv gjort det for laaaaang tid siden hvis det var min pc) :-)
Avatar billede denboj Nybegynder
08. august 2000 - 01:22 #17
kurtj// ikke alle har brændere og ikke alle gidder at sidde og gemme på 6.000 disketter tre gange i ugen
Avatar billede kurtj Nybegynder
08. august 2000 - 01:25 #18
Nej Derfor har jeg oxo en flytbar disk *gg*
Avatar billede kurtj Nybegynder
08. august 2000 - 01:28 #19
Men du er hjertelig velkommen.Har du en anden løsningsmodel end den forelagte ?.
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2000 - 01:38 #20
For at sige det lige ud, så er der fejl på den office Cd som ralf har fået fat i. Så kan man eksperimentere lig så længe, som man vil. I kommer ingen vejne med det.
Avatar billede kurtj Nybegynder
08. august 2000 - 01:43 #21
Eller også har CD-drevet ikke læst skiven ordentligt.(Kunne det også være)

Godnat til alle.
Avatar billede denboj Nybegynder
08. august 2000 - 01:43 #22
Forøvrigt har jeg engang haft et problem med en hundrede % original udgave af microsoft spillet Age off Empire - Efter at have læst alle microsoft\'s FAQ om spillet igennem var konklussionen at det ikke kunne lade sig gøre at spille den fra min brænder - jeg havde kun en brænder på det tidspunkt - Så jeg instalerede min gamle CD-ROM og vupti ingen problemmer overhovedet - Ny fuldstændigt vanvittig måde at sikkerheds beskytte på hvá - Læse blokering fra min brænder - Jeg kunne instalere, men ikke spille sådan var det - Måske det er et lign. problem du sidder med.
Avatar billede kurtj Nybegynder
08. august 2000 - 01:48 #23
Han skal da også kun installere en gang.Ikke have cd`en siddende i drevet.
Avatar billede denboj Nybegynder
08. august 2000 - 01:51 #24
kurtj// Ja men hvem ved hvad de finder på - Det ville ellers være et rimeligt belastende træk hvis man skulle det vha - Jeg ved snart ikke hvad spilproducenterne bilder sig ind
Avatar billede kurtj Nybegynder
08. august 2000 - 01:55 #25
Det ved jeg.Næste træk bliver at vi skal dovnloade den software vi har behov for over nettet.Jeg ved ikke om det bare er mig,men det er da en sindsyg tankegang.
Avatar billede kurtj Nybegynder
08. august 2000 - 01:58 #26
Nu blir jæ dæleme nødt til at gå i seng.Skal snart op igen.Øv :-(
Avatar billede ralf Nybegynder
08. august 2000 - 08:28 #27
gdi
Jeg takker for innsatsen, jeg formaterer, poengene gaar da naturligvis til kurtj som kom med det første innlegg. Jeg har tidligere forsøkt å gjeninnstalere office, men ikke mulig.
Hvis det er feil på cd`en kan jeg ikke riktig forstå at det hele fungerte godt nok fra starten, det var først etter 2-3 uker at feilmeldingene begynte.
Jeg formaterer, legger inn office påny, og så får vi se om det er her feilen ligger.
Hvis jeg ikke er på luften igjen på et stykke tid så vet I hvorfor.
Ralf
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2000 - 09:34 #28
Det er måden fremover at downloade software fra nettet, specielt når vi får de hurtige forbindelser. Endvider bliver det sådan at du lejer dig ind på officepakken og der downloades kun lige det du skal bruge i den aktuelle situation. Det bliver pludselig muligt at køre office pogrammer på en gl 486. Man skal ikke længere støve rund med alle de CD\'er.
Avatar billede kurtj Nybegynder
08. august 2000 - 16:54 #29
Så vil jeg hamstre programmer *gg*
Avatar billede kurtj Nybegynder
08. august 2000 - 16:58 #30
Ralf > Håber du snart får liv i den igen :-).
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2000 - 16:58 #31
NO No det kommer til at koste $ at være med.
Avatar billede kurtj Nybegynder
08. august 2000 - 17:11 #32
Ikke hvis man kan lade sig nøje med de gamle programmer.Men hvis man absolut vil bruge det nyeste så har du helt ret.Så er der ingen udvej udover at betale ved kasse 11999. :-)
Avatar billede ralf Nybegynder
08. august 2000 - 21:16 #33
GDI
På luften igen. Det gikk \"forholdsvis\" smertefritt.
Nå har jeg tenkt å forsøke office 2000 igjen, for å se om det var der feilen lå, jeg likte i grunnen programmet godt. Tks agn. Vi sees (høres) el leses.
Ralf
Avatar billede kurtj Nybegynder
08. august 2000 - 21:23 #34
Dejligt at høre.Det er nemlig ikke så galt.
Det må jo nok være \"Vi skrives\" ved. :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2000 - 23:44 #35
Hvorfor ikke lægge Staroffice 5,2 ind i stedet for? Den er der ikke så meget bøvl med. Programmet installerer sig selv, og bliver man træt af det så er det blot at afinstallere. Installation tager ikke mere end max 5 min. Afinstalering tager ca. 2 min.

Programet kan faktisk det samme som Microsoft Office 2000.
Avatar billede ralf Nybegynder
09. august 2000 - 22:53 #36
Hei Kharder,
Jeg har faktisk forsøkt staroffice (dansk versjon), men har ikke vært helt fornøyd, så slettet det igen, Jeg har forøvrig nå gjeninnstallert office 2000, foreløpig går det fint ( så lenge det varer ), men jeg kunne godt tenke meg å forsøke et mer stabilt program, men har inntrykk av at man må velge et av disse, hvis man har begge innstallert på samme tid, driller det lidt?
Jeg takker imidlertid for forslaget.
Nå er jeg på jakt etter en driver til min iomega zip (first step backup) som jeg glemt igjen i Spania, noen som har noe å tilbyde, har forsøkt iomegas hjemmeside, men den er ikke til å finne ut av.
Ralf
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2000 - 00:14 #37
Hej ralf

Virker da rimelig enkel. Har du været inde på denne side?  http://www.iomega.com/software/drivers.html

Det er da blot at vælge produkt og system også skulle det da gerne køre derudaf eller hvad?
Avatar billede ralf Nybegynder
10. august 2000 - 06:18 #38
kharder,
ja jeg har vært innom her, men det som tilbydes er på 15 mb, har funnet noe jeg kan bruke hos driverguide, som har et meget stort udvalg av alle drivere. Tks anyway
Ralf
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2000 - 07:17 #39
Oki <;o)