Avatar billede digiartist Nybegynder
14. juni 2002 - 15:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

jeg skal bruge en formular

Jeg er analfabit udi html.
Jeg skal bruge en formular til min hjemmeside.
Jeg har fundet noget, men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal skrive mere for at få det til at virke.
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body></head>
<body>
<table class="top" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0">
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
</table>

<table class="indhold" align="center" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td valign="top"> &nbsp;
      <table width="760" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
        <tr>
          <td width="145" valign="top">&nbsp; </td>
          <td width="615" valign="top">

          <table class="broed" align="center" cellspacing="0" cellpadding="0">
              <tr>
                <td valign="top">
                  <p class="header">&nbsp;</p>
                  <hr noshade  size="1">
                  Ved alle skriftlige henvendelser bedes nedenst&aring;ende formular
                  anvendt.<br>
                  Alle henvendelser besvares hurtigst muligt, normalt inden for
                  24 timer.<br>
                  * markerede felter skal udfyldes.<br>
                  <form name="form1" method="get" action="send.asp">
                    <b>* </b>Navn<b>:</b>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
                    <input type="text" name="navn" size="30" maxlength="30" class="input"><br><br>
                    <b>* </b>E-mail<b>:</b>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
                    <input type="text" name="email" size="30" maxlength="30" class="input"><br><br>
                    Hjemmeside:&nbsp;&nbsp;
                    <input type="text" name="homepage" size="30" maxlength="30" class="input"><br><br>
                    <b>* </b>Kommentar/opgaveformulering:<br>
                    <textarea name="kommentar" rows="8" cols="50" class="input"></textarea><br><br>
            <input type="submit" name="Submit" value="Send" class="submit">
                  </form>

                  </td>
              </tr>
            </table>

          </td>
        </tr>
      </table>
    </td>
  </tr>
</table>

<table class="bund" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0">
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
</table>

</body>
</html>

</body>
</html>
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
14. juni 2002 - 16:15 #1
Du kan ikke få det til at virke uden fx PHP/ASP.. altså hvis den skal sende en email når man har udfyldt formularen
Avatar billede -master-d- Nybegynder
14. juni 2002 - 16:16 #2
Det er din html-kode der er totalt ødelagt, flere ting gentager sig uden det er nødvendigt osv.

Så den skal se sådan her ud

!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>
<body>
<table class="top" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0">
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
</table>
<table class="indhold" align="center" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td valign="top"> &nbsp;
      <table width="760" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
        <tr>
          <td width="145" valign="top">&nbsp; </td>
          <td width="615" valign="top">
          <table class="broed" align="center" cellspacing="0" cellpadding="0">
              <tr>
                <td valign="top">
                  <p class="header">&nbsp;</p>
                  <hr noshade  size="1">
                  Ved alle skriftlige henvendelser bedes nedenst&aring;ende formular
                  anvendt.<br>
                  Alle henvendelser besvares hurtigst muligt, normalt inden for
                  24 timer.<br>
                  * markerede felter skal udfyldes.<br>
                  <form name="form1" method="get" action="send.asp">
                    <b>* </b>Navn<b>:</b>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
                    <input type="text" name="navn" size="30" maxlength="30" class="input"><br><br>
                    <b>* </b>E-mail<b>:</b>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
                    <input type="text" name="email" size="30" maxlength="30" class="input"><br><br>
                    Hjemmeside:&nbsp;&nbsp;
                    <input type="text" name="homepage" size="30" maxlength="30" class="input"><br><br>
                    <b>* </b>Kommentar/opgaveformulering:<br>
                    <textarea name="kommentar" rows="8" cols="50" class="input"></textarea><br><br>
            <input type="submit" name="Submit" value="Send" class="submit">
                  </form>
                  </td>
              </tr>
            </table>
          </td>
        </tr>
      </table>
    </td>
  </tr>
</table>
<table class="bund" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0">
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. juni 2002 - 16:20 #3
foroven i din html-side har du

...
</head>
<body></head>
<body>
...

og forneden står der:

...
</body>
</html>
</body>
</html>

de kommandoer bør kun forekomme een gang i hver htmlfil:

...
</head>
<body>
...
og forneden står der:
...
</body>
</html>

Når du blot spørger 'få det til at virke' bliver det meget svært at svare da vi jo ikke aner HVORDAN du vil have det til at virke.
hvis formularen skal sende en email skal den udformes på en anden måde end hvis den indsamler data til en database du har.

mvh JakobA
Avatar billede cdc Novice
14. juni 2002 - 16:22 #4
du kan evnt. bruge webhotelets cgi/formmail script til at sende med, men så må du fine det først, eller fortelle hvilket hotel du ligger på

/cdc
Avatar billede -master-d- Nybegynder
14. juni 2002 - 16:22 #5
Og er det kun formularen du er ude efter skal det bare se sådan her ud

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>
<body>
<div align="center">
<table width="760" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td valign="top">
<p class="header" align="center">&nbsp;</p>
<hr noshade  size="1">
                  Ved alle skriftlige henvendelser bedes nedenst&aring;ende formular
                  anvendt.<br>
                  Alle henvendelser besvares hurtigst muligt, normalt inden for
                  24 timer.<br>
                  * markerede felter skal udfyldes.<br>
<form name="form1" method="get" action="send.asp">
                    <b>* </b>Navn<b>:</b>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
                    <input type="text" name="navn" size="30" maxlength="30" class="input"><br><br>
                    <b>* </b>E-mail<b>:</b>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
                    <input type="text" name="email" size="30" maxlength="30" class="input"><br><br>
                    Hjemmeside:&nbsp;&nbsp;
                    <input type="text" name="homepage" size="30" maxlength="30" class="input"><br><br>
                    <b>* </b>Kommentar/opgaveformulering:<br>
                    <textarea name="kommentar" rows="8" cols="50" class="input"></textarea><br><br>
            <input type="submit" name="Submit" value="Send" class="submit">
                  </form>
                  </td>
              </tr>
            </table>
</div>
</body>
</html>