Avatar billede jaguar Nybegynder
14. juni 2002 - 14:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

send bestemte celler som email

Jeg har behov for at sende nogle udvalgte celler til en række af personer men jeg kan ikke få det til at virke
jeg har en knap som når den aktiveres skal lave en mail og indsætte de data fra cellerne i selve mailen.
kan dette lade sig gøre ???
Avatar billede bak Seniormester
14. juni 2002 - 15:14 #1
Lad os lige se din nuværende kode..
Avatar billede jaguar Nybegynder
14. juni 2002 - 15:35 #2
Sub Newselect1()
Dim eMail As String
  eMail = "min email"
  eMail = Worksheets("Sheetnavn").Range("cellenummer")
  ActiveWorkbook.SendMail Recipients:=eMail
End Sub
Avatar billede bak Seniormester
14. juni 2002 - 16:15 #3
I excel kan du sende hele mappen eller hele siden. Man har (så vidt jeg ved) ikke mulighed for at selv sætte noget ind i BODY, kun i SUBJECT-feltet (emne).
Hvis du også bruger Microsoft Outlook er det muligt at bestemme hvad der skal stå i BODY.
Avatar billede bak Seniormester
14. juni 2002 - 16:32 #4
Hvis du bruger outlook (ikke express) kan du modificere denne makro til dit eget behov. (frit kopiet efter et svar fra jan vogt). Husk i VBA-Editoren under TOOLS/REFERENCES at vælge Mircosoft Outlook version x til (sæt flueben).

Sub SendAnEmailWithOutlook()
Dim OLF As Outlook.MAPIFolder, olMailItem As Outlook.MailItem, ToContact As Recipient
Set xcelle = [b2]
Set ycelle = [c2]
Set zcelle = [d2]
'laver tekst i body celleadresse og værdi
bodytekst = xcelle.Address & " = " & xcelle.Value & vbCr
bodytekst = bodytekst & ycelle.Address & " = " & ycelle.Value & vbCr
bodytekst = bodytekst & zcelle.Address & " = " & zcelle.Value & vbCr

    Set OLF = GetObject("", "Outlook.Application").GetNamespace("MAPI").GetDefaultFolder(olFolderInbox)
    Set olMailItem = OLF.Items.Add
    With olMailItem
        Set ToContact = .Recipients.Add("tommybak@netscape.net")
        .Subject = "regnearket er ændret"
        .Body = bodytekst
        .Send
    End With
    Set ToContact = Nothing
    Set olMailItem = Nothing
    Set OLF = Nothing
End Sub
Avatar billede bak Seniormester
14. juni 2002 - 16:58 #5
Hvis du ønsker at se mailen inden du sender erstat .Send med .Display
Avatar billede jaguar Nybegynder
20. juni 2002 - 09:27 #6
TAK FOR HJÆLPEN, OG DU ER SLETTET AF MALINGLISTEN :-)