Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2002 - 23:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

remote control

Hvordan kan jeg fjernadministrer FreeBSD ?

Har ikke prøvet FreeBSD eller set det endnu men skal bruge det når jeg ligger det ind på en server.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
13. juni 2002 - 23:20 #1
Det kan du gøre med ssh, du kan passende bruge et program som putty!
Det kan du finde ved at søge efter puuty.exe i google, så er det den første side.
Det skal dog siges at du så styrer den via consollen!
Avatar billede vladimirr Nybegynder
14. juni 2002 - 00:03 #2
Det lyder ikke som om du har det vilde styr på Unix, så jeg vil vove den påstand at FreeBSD bliver en STOR mundfuld for dig.

Men webmasterdk er inde på det rigtige, det er ssh du skal have fat på, og den bedste klient hedder putty og findes på http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/download.html

//Anders
Avatar billede webmasterdk Praktikant
14. juni 2002 - 00:11 #3
Anders >Nå, så vover du dig online på msn når du nærmest kopiere mit svar! :)
tsk tsk.. :)
Avatar billede webmasterdk Praktikant
14. juni 2002 - 00:30 #4
Mangler lige et "ikke" efter dig! :)
Avatar billede vladimirr Nybegynder
14. juni 2002 - 01:37 #5
webmasterdk: Jeg har dig ikke på min liste, og jeg sidder og arbejder, så nej jeg er ikke det vilde på MSN lige nu...
Avatar billede webmasterdk Praktikant
14. juni 2002 - 02:25 #6
vladimirr >> Hedder du ik anders christensen på msn?
Jeg er endten på som jens5@hotmail eller mail@boegh
Avatar billede skwat Praktikant
14. juni 2002 - 09:54 #7
Du kan også telnette til den, er noget nemmere da du stort set har adgang til dette overalt bare skriv telnet://<ip eller domain> i din explore og du skal se :)

Nu tænker du nok hvad forskellen er, ssh er krypteret det er telnet ikke.
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2002 - 11:04 #8
Det er sikkert en stor mundfuld men på et tidspunkt skal man vel prøve noget andet end windows og man lære ikke noget hvis man ikke porøver. Jeg finder nok ud af det på et tidspunkt...

Er der forskel på mulighederne man kan når man bruger telnet eller ssh?
Avatar billede skwat Praktikant
16. juni 2002 - 14:06 #9
Nej der er ingen forskel på funktionsmulighederne telnet contra ssh.
En tredje mulighed er at loge ind via X. og derved få en grafisk terminal på en pc'er du ikke er i umidelbart nærhed af(lidt porno hvis man spørger mig)
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2002 - 10:47 #10
Men virker det også fra en windows maskine til freeBSD, eller skal man bruge telnet der ?