Avatar billede blizim Nybegynder
13. juni 2002 - 23:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

linkting

jeg har lavet en post sån jeg kan skrive det ind fra admin siden og så viser det på en anden side, men hvordan gør jeg sån at på siden det er kun navnet på teksten og så når man klikker på navnet kommer der en ny side frem??

den ene kodeside :
<!-- #include file = "code_library.asp" -->

<%

If session("Admin") <> "OK" then
    Response.Write "Ingen adgang!!!"
    Response.End
End If

OpenConn("member.mdb")

    If Request ("mode") = "opret" then
        SQL = "insert into member (nickname, real name, age, connection, status, primary w, secondary w, quote, e-mail) values ('" & request("nickname") & "', '" & request("real name") & "', '" & request("age") & "', '" & request("connection") & "', '" & request("status") & "', '" & request("primary w") & "', '" & request("secondary w") & "', '" & request("quote") & "', '" & request("e-mail") & "'  )"
        Conn.execute( SQL )
        besked = "memberet er nu blevet tilføjet ! Klik <a href='showmembers.asp'>her</a> for at se members!"
    End if
%>

<html>
<title>..:: Attacking Monsters ::..</title>
<head>
</head>
<body bgcolor="ffffff">
<font size='2' face='verdana' color='black'><b>
<br><br>
<% = besked %>
<% if request ("mode") = "" then %>
<b>Her kan du tilføje medlem !<br></b><br>

<form action="member.asp">
<input type="hidden" Name="Mode" Value="opret">
<input type="hidden" Name="member_id" Value="<% = Request("member_id")%>">

Nickname : <br><input type='text' name='nickname'><br>
Real name : <br><input type='text' name='real name'><br>
Age : <br><input type='text' name='Age'><br>
Connection : <br><input type='text' name='Connection'><br>
Status : <br><input type='text' name='status'><br>
Primary W : <br><input type='text' name='primary w'><br>
Secondary W : <br><input type='text' name='secondary w'><br>
Quote : <br><input type='text' name='quote'><br>

E-mail : <br>
                    <input type="text" name="E-mail"><br>
                    <input type="Submit" value="Send" name=Submit1> <input type="Reset" value="Slet" name=Reset1><br>
                    <br>
                </form>

                <% End If %>

</body>
</html>

DEN ANDEN :

<!-- #include file = "code_library.asp" -->
<%

OpenConn("member.mdb")

If request("mode") = "delete" then
    SQL = "delete from news where member_id = " & request("member_id")
        If session("Admin") = "OK" then
        Conn.Execute(SQL)
        End If

SQL = "select * from member order by status desc"
Set news = Conn.Execute ( SQL )

%>

<html>
<head>
<title>..:: Attacking Monsters ::..</title>
</head>
<body bgcolor="ffffff">
<font color="black">
<face='verdena'>
<body>

</body>

            </head>

</html>
Avatar billede -master-d- Nybegynder
13. juni 2002 - 23:08 #1
Det er vel bare noget med at lave en response.write sætning

Response.Write "<a href='" & dinLinkVariabel & "'>" & DinTekst & "</a>"
Avatar billede -master-d- Nybegynder
13. juni 2002 - 23:16 #2
ellers forstår jeg ikke helt spørgsmålet
Avatar billede blizim Nybegynder
13. juni 2002 - 23:55 #3
jeg mener jeg har en database hvor info om members stå så vil jeg have sån når jeg tilføjer en laver den automatisk et link på en side som viser den til en ny side med infoen om medlemmet !!
Avatar billede blizim Nybegynder
14. juni 2002 - 08:23 #4
Response.Write "<a href='" & dinLinkVariabel & "'>" & DinTekst & "</a>"

dinLinkVariabel <-- hvad mener du
Avatar billede eagleeye Praktikant
14. juni 2002 - 08:27 #5
Når du gemmer i databasen laver du en streng Besked:

besked = "memberet er nu blevet tilføjet ! Klik <a href='showmembers.asp'>her</a> for at se members!"

og den bliver udskrevet nede i <html> koden:
<% = besked %>  Prøv evt: <%= besked %>

Er det den streng som kun skal vises uden FORM'en også bliver vist?
Avatar billede blizim Nybegynder
14. juni 2002 - 08:53 #6
k
Avatar billede -master-d- Nybegynder
14. juni 2002 - 10:55 #7
dinLinkVariabel : var bare hvis du havde et varierende link som du hentede ud fra databasen, men har vist forstået det nu.

Jeg går ligesom eagleeye udfra at det er linien  besked  som du ikke kan få frem, passer det ?

For hvis det er så bakker jeg eagleeye op med hans løsning ellers kan jeg ikke sige dig hvorfor den ikke bliver vist.
Så prøv med  <%= besked%>
Avatar billede eagleeye Praktikant
14. juni 2002 - 11:44 #8
Kan du uddybe hvad k betyder?

Lige efter du udskriver <%=besked%> har du et tjek som gør at FORM'en kun bliver udskrevet hvis mode = "".

<% if request ("mode") = "" then %>
  udskriver formen her
<% end if %>

Så linket skulle gerne være det eneste på siden.
Avatar billede blizim Nybegynder
24. juni 2002 - 00:04 #9
df