Avatar billede deejay_steel Nybegynder
13. juni 2002 - 22:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

2 pcér 1 ip adresse

Hejsa alle sammen jeg vil håbe i kan hjælpe mig her ! jeg har to pcér jeg skal ha i netværk og med forbindelse til internettet, men problemet er nu at jeg kun har 1 ip adresse ! hvordan får jeg løst mit lille problem ???
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juni 2002 - 22:13 #1
Det kommer an på hvilken internetforbindelse du har?
Avatar billede phrozia Juniormester
13. juni 2002 - 22:17 #2
Hvis man går ud fra du har TDC bredbånd eller lignende kan du sætte den ene op som server, og bruge Windows2000/XP indbyggede deling af internet. Det kræver dog 2 netkort i maskinen.

Ellers skal du anskaffe dig en router.
Avatar billede deejay_steel Nybegynder
13. juni 2002 - 22:28 #3
det er noget tdc bredbånds agtigt noget ! den ene pc køre xp med forbindelse til internettet med usb og netværkskablet går ind i en hub sammen med den anden !
Avatar billede phrozia Juniormester
13. juni 2002 - 22:36 #4
Ah.. ok... Prøv at del internetforbindelsen på dit netkort.

Højre klik på "My Network Places" -> Properties -> Højreklik på dit netkort -> Advanced -> "Allow other network users to connect through this computer's Internet connection"

...og så OK!
Avatar billede willey Nybegynder
13. juni 2002 - 23:22 #5
Hvis du bruger nettet via deres ASDL uden router skaf dig 2 netkort og sæt det ene kort til nettet iper og den anden til lokal iper og benyt computeren som gateway hvor du kun skriver dns på den anden og så feks 10.0.0.3 som ip og gateway som den lokale ip på comp nr 1 med nettet
hvis du vil være lidt smart og hvis det er via USB hent feks allaboard eller andet inet delings program. nemt og ikke så meget bøvl og så virker det =)