Avatar billede nettrain Nybegynder
13. juni 2002 - 20:29 Der er 36 kommentarer og
4 løsninger

Nytænkning eller helt usmageligt...?

Har siddet ogdiskuteret med en ven om et design jeg tilfeldigt faldt over. Vi kan ikke helt blive enige om det er fedt og nytænkning inden for design eller om det er helt usmageligt....

Der er to sider der er lavet lidt på samme måde, selv er vi ikke i tvivl om hvilken der er pænest... men vil da gerne lige have DIN mening om, dels designet generalt og om de to sider hver for sig.

Indholdet på siderne synes vi begge er til grin, så lad os bare tage designet!

side 1: http://www.zammy.dk/
side 2: http://www.friserverplads.dk/silverwitch/

/NetTrain/
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
13. juni 2002 - 20:30 #1
Usmageligt.. Fuldstændigt.. Det er så popklamt som noget kan være..

Zammy - Poppet
Silverwitch - Poppet..

Mere har jeg ikke at sige..
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
13. juni 2002 - 20:31 #2
Jeg kiggede en ekstra gang.. Hold kæft hvor er det grimt..
Avatar billede jelzin101 Praktikant
13. juni 2002 - 20:32 #3
Jeg vil sige, at det er sider, jeg ikke er i stand til at kigge på i længere tid af gangen uden at få ondt i knoppen...
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
13. juni 2002 - 20:32 #4
Desuden er det med scrollen i bunden en dårlig idé.. Ingen forstår det rigtigt..
Avatar billede kunze Nybegynder
13. juni 2002 - 20:37 #5
Nummer 1 er nu ret go'.
Men designet er kommet før funktionalitet. Det er fejl nr. 1 :)

Mvh
Kunze
Avatar billede metaph Nybegynder
13. juni 2002 - 20:43 #6
Det er sgu da kun Danskere der kan finde på at lave sådan noget lort... (jeg er selv Dansker, men langt fra stolt over det)
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
13. juni 2002 - 20:45 #7
metaph - lol.. tak
Avatar billede mariegaard2 Nybegynder
13. juni 2002 - 20:50 #8
Jeg syntes faktisk, at det er meget fedt. Måske lidt moderne, men generelt meget fedt. Det ligner ikke noget man har set før.

Så: fedt design, men klamt indhold :-)
Avatar billede nettrain Nybegynder
13. juni 2002 - 20:52 #9
Interressante indlæg... bliv endelig ved :)
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
13. juni 2002 - 20:54 #10
Jo.. Så er sider proppet med informationer om en selv og fonts knap så fedt.. Siderne må gerne have et tema..

Se f.eks. Samanthas.. (Zammy) .. Siden er fyldt med informationer om hende.. Men der er får på hendes design..
Avatar billede prodic Mester
13. juni 2002 - 20:54 #11
Lad os tage dem 1 efter 1.

Zammy->Det nuværende design er igen en ny stil, og rummer de aspekter som man kan forvente fra hende af. Hun har hendes specielle stil(personligt kan jeg godt lide nogle af hendes ting).
Der er dog nogle af de nuværende ting der skal ændre før at det bliver helt godt, men starten er god.

silverwitch->Er ked af at sige det, men det ligner et ambuteret forsøg på at være smart. Der er mange individuelle ting som hver for sig er fikse, men netop den sammensætningen ikke langt fra heldig.

Det er naturligvis min personlige holdning, og hvis nogle skulle være i tvivl så er jeg mere end træt af at alle sider skal ligne hinanden. Der er jeg så nok uenig med metaph, men det gider vi ikke diskutere her da det ikke er relevant for spørgsmålet.
Avatar billede annikadk Nybegynder
13. juni 2002 - 20:54 #12
Den første er delvist ok  -  er imod at jeg skal scrolle så langt for at komme til menuen mv.
Den anden = hovedpine på under 10 sek - men så er det da godt at man har de popsmarte panodil zap hjenne ;)
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2002 - 20:57 #13
Jeg er seriøst begyndt at blive træt af Nettets pop "designere", desværre endnu et godt eksempel...

Jeg har ikke lyst til at sige meget mere, jeg ville bare sige at folk skal finde deres egen stil...

Det er faktisk fulstændig ligesom tøjstillen, find jeres egen!
Avatar billede friiser Nybegynder
13. juni 2002 - 20:57 #14
lytter med

~friiser~ http://www.radio-online.dk
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
13. juni 2002 - 20:58 #15
nowoe - Du kan ikke stoppe mainstream..
Avatar billede kunze Nybegynder
13. juni 2002 - 20:58 #16
metaph > Så kan du jo rejse ud af Danmark ? Det er du velkommen til!

Mvh
Kunze
Avatar billede metaph Nybegynder
13. juni 2002 - 21:03 #17
Kunze> Hvis jeg havede pengen ville jeg fandeme også gøre det... Men nok om det. Syntes sgu det er flot når folk opfordre andre  personer de ikke kender til at flytte ud af landet. Minder mig om en vis Frk. Pia jeg kender.
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
13. juni 2002 - 21:04 #18
metaph - Hun hedder Kjærsgaard .. Men du kan måske ikke lave Æ'er på dit ikke-danske tastatur ?

Hvis du er utilfreds med lugten, så smut udenfor.. ;)
Avatar billede metaph Nybegynder
13. juni 2002 - 21:08 #19
oO(What!?) Mig bekendt hedder det -"Hvis du er utilfreds med lugten, så gør noget ved det. Gamle madrester forsvinder ikke af sig selv."
Avatar billede nettrain Nybegynder
13. juni 2002 - 21:09 #20
skulle vi holde os til emnet... de toder hjemmesider og ikke om hvor vidt der lugter i danmark eller ej!!!

:)
Avatar billede nettrain Nybegynder
13. juni 2002 - 21:09 #21
eeehh "de to hjemmesider..." *lol*
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
13. juni 2002 - 21:10 #22
nettrain - Som du kan se er der delte meninger.. Hvis du vil lave en side der skal ses af alle, så skal du ikke gøre det sådan der.. ;)
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
13. juni 2002 - 21:11 #23
Nettrain - Og undskyld for spam før... Men kan ikke tage ham seriøst.. ;)
Avatar billede nettrain Nybegynder
13. juni 2002 - 21:11 #24
*g* ik mig der har lavet dem.... var bare interresset i at høre andres mening... ja læs mit start indlæg! :)
Avatar billede nettrain Nybegynder
13. juni 2002 - 21:12 #25
angel> det er ok! :)
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
13. juni 2002 - 21:14 #26
nettrain - Nej nej nej.. Det ved jeg godt.. Det er kun poptøser der laver sådan noget.. :P

Men det kunne være du ville lave en i stil med det.. ;)
Avatar billede nettrain Nybegynder
13. juni 2002 - 21:16 #27
tanken havde strejfet mig et ultra kort øjeblik, et øjeblik jeg helst ville ha været foruden...

så nej vil ik forsøge mig med et ligendene design :)
Avatar billede metaph Nybegynder
13. juni 2002 - 21:17 #28
Lad være med at undervurdere manden. Tror du selv en "eksperten"-bruger vill lave sådan noget? =)
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
13. juni 2002 - 21:17 #29
metaph - Tro mig.. JA!
Avatar billede lee Nybegynder
13. juni 2002 - 22:17 #30
nettrain>> Som Annika sige er det ret uheldigt at man kan scrolle begge veje på siden... den er ikke så høj så det må være en fejl, du bør rette.

Farven kunne du måske dæmpe en smule.. behøver faktisk ikke vaære det vilde før man kan holde ud at læse på siden i længere tid.. for den er ret skrap..

Jeg syntes det er et rigtig lækkert design... (hvordan med copyrighten på dine lamme billeder ?) eller har du selv taget dem ?

Det er en side der skal arbejdes lidt videre på...
Desværre er der for mange der kun er til topbannere og tables... Ikke her...

;O) thumbs UP!

/Lee
Avatar billede lee Nybegynder
13. juni 2002 - 22:28 #31
silverwitch kan jeg ikke se
Avatar billede lee Nybegynder
13. juni 2002 - 22:29 #32
og så har jeg i øvrigt misforstået noget.. troede det var dig der havde lavet den.
Avatar billede kunze Nybegynder
14. juni 2002 - 12:14 #33
metaph > Hmm! Pia K. er for lam og burde anklages for overtrædelse af  copyright!! ;)
Ser du... Mugge er sej!

Mvh
Kunze
Avatar billede atf_nova Nybegynder
15. august 2002 - 10:16 #34
lål.. silverwitch er blevet rakket så meget ned at den er blevet lukket.. jeg nåede ikke at se den selv ..heh.

btw.. sikke nogle underholdende kommentarer!  >;0}
Avatar billede atf_nova Nybegynder
15. august 2002 - 10:34 #35
hov..glemte helt at skrive det jeg egentlig skulle skrive...

jeg er enig med de fleste herinde...zammy.dk er dog ikke den grimmeste jeg har set..langt fra..  man kan se de i det mindste har forsøgt at organisere den lidt og holdt den i nogenlunde gennemgående farver... men den er stadig for poppet.. poppet i den forstand at det udtrykker barnlighed.. et forsøg på at vise at "vi-følger-altid-trendens-sidste-skrig" .....simpelthen stil-løs og upersonlig med de stjerner og den opslagstavle-agtighed den har..
og ja man kan godt få lidt ondt i hovedet af den.
Avatar billede annikadk Nybegynder
15. august 2002 - 16:05 #36
Zammy.dk så ikke sådan ud da jeg så den 1. gang så vidt jeg husker :)
Den er helt nuser lige nu
Avatar billede annikadk Nybegynder
15. august 2002 - 16:06 #37
og så kunne det være rart at der blev lukke-tid :)
Avatar billede spiers Nybegynder
16. august 2002 - 11:32 #38
Kommentar: metaph
13/06-2002 20:43:55    Det er sgu da kun Danskere der kan finde på at lave sådan noget lort... (jeg er selv Dansker, men langt fra stolt over det)

HAHAHHAHAHA!!!! Din latterlig bums - hvad sker der for dig ?? Er du en af de der latterlige små drenge der vil være en stor illelugtende perker ?? Det er så grimt når DANSKERE løber rundt i de der klamme North Face jakker og siger ord som ingen forstår!!!
Avatar billede jelzin101 Praktikant
16. august 2002 - 11:34 #39
spiers>> den tone vil ikke blive tolereret, styr dig.