Avatar billede vla Nybegynder
12. juni 2002 - 16:48 Der er 5 kommentarer

Javascript håndtering af java metode der returner et array

Jeg bruger en java metode der returner et array, som jeg gerne i et hug vil bruge til initiering af et javascript array.

Jeg har prøvet med flere forskellige ting, men får kun element 0 udfyldt med hele værdien.

Denne kan selvfølge køres igennem med en løkke, i java script og dermed initiere mit array.

Er der nogen der har haft succes med dette?
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. juni 2002 - 17:16 #1
return [1,2,3,4,5,6,7,8,9]; // returner et array med 9 elementer.
                                // arrayet indexeres fra 0 og op.
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. juni 2002 - 17:17 #2
eller mener du:

var ditArray = new Array( værdi1, værdi2, værdi3, værdi4 );
Avatar billede mikoalngelo Nybegynder
12. juni 2002 - 21:28 #3
(LM)
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. juni 2002 - 21:43 #4
prøv med denne, og vær rar at kommentere eller uddybe.

<script type='text/javascript'> <!-- // placeres etsted i body

function initiator () {
    var etNavn;
    var etArray = new Array();
    var indeks = 0;
    while ( (etNavn=prompt( "Hvad hedder dine venner?", "" )) != "" ) {
        etArray[indeks++] = etNavn;  // opbyg array med et navn ad gangen
    };
    return etArrray;        // returner hele arrayet.
}; //end initiator ( ) ->  array

var venner = initiator();

for ( i=0; i<venner.length; i++ ) {
    document.write( "ven nr " +i +" hedder " +venner[i] );
}

// --> </script>

mvh JakobA
Avatar billede vla Nybegynder
13. juni 2002 - 11:46 #5
Lad mig lige forsøge at forklare lidt nærmere:

Jeg har en applet med en getter-metode, der returnerer et array. Hvordan laver jeg dette java-array om til et array, som kan bruges fra JavaScript?

Min java-metode:
public Object getListe() {
    String a[] = {"Her", "er", "nogle", "elementer" };
    return a;
}

Nu vil jeg gerne kunne bruge ovenstående array fra JavaScript.
På forhånd tak.