Avatar billede prixor Nybegynder
11. juni 2002 - 19:07 Der er 15 kommentarer

Rows?

Okai....

Jeg har en database.... lad os sige det er en counter.

hver gang en bruger går ind på en side lægger den et nyt row ind...

da jeg gerne vil lave top 10 liste (f.eks) skal jeg have den til at finde ud af, hvilke rows der er flest af som har det samme indehold....

her er et eksempel på mine rows

hej|lol
hej|hehehe
hej|lol
hej|wollaaa
hej|hehehe
hej|wollaaa
hej|lol

det den så skal finde ud af er at der er flest rows der indeholder "lol" og næst flest med "hehehe"
osv osv

hvordan gør jeg det????
og da det ikke skal belaste serveren fuldstændig så ska det være en eller anden smart måde... ved der er det...

(og nej jeg kan ikke bare lave 1 row til hver tæller og så have et field hvor jeg pluser 1 til hver gang)..
Avatar billede user-online Nybegynder
11. juni 2002 - 19:08 #1
Hop over til ASP, det er mit råd.. hehe
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. juni 2002 - 19:25 #2
Jeg giver lige dine felter navne for at kunne illustre:

navn  IP

hej | lol
hej | hehehe
hej | lol
hej | wollaaa
hej | hehehe
hej | wollaaa
hej | lol

select navn, IP, count(*) as hits
from tabelNavn
group by IP                              // klump sammen dem der har samme IP
order by hits desc                      // største forrest
linit 0,10                              // kun de 10 første

det giver så:

navn  IP        hits
hej | lol      | 4
hej | hehehe  | 3
hej | wollaaa  | 2

mvh JakobA
Avatar billede prixor Nybegynder
11. juni 2002 - 19:27 #3
ahhhh jackobA det er for nice hvis det virker ...

tester lige....
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
11. juni 2002 - 19:36 #4
user_online >> du skal ikke komme med for mange af de dårlige råd  der!!! :)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
11. juni 2002 - 19:39 #5
For at bygge videre på jakobas eks. (uden stavefejl osv :):

<?
$i=0;
$query = mysql_query("select navn, IP, count(*) as hits from tabelnavn group by IP order by hits desc limit 0,10");
while($row = mysql_fetch_array($query)) {
    echo "$i. $row[ip] - $row[hits]";
    $i++;
}
?>
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. juni 2002 - 19:42 #6
gizmo >> læg et svar, jeg fik dine her forleden :-))
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
11. juni 2002 - 19:44 #7
orh, oke :) ... men husk så at det hedder limit, i stedet for linit :) .. ej, okay, ved det går stærkt når du skriver.
Avatar billede prukken Nybegynder
12. juni 2002 - 12:20 #8
den siger

No Database Selected
Avatar billede prukken Nybegynder
12. juni 2002 - 12:22 #9
virker den hos dig prixor??? min bliver ved med at sige no database selected
Avatar billede jelzin101 Praktikant
12. juni 2002 - 12:27 #10
prukken/ vil du ikke forklare sammenhængen mellem dig og prixor.

Mvh.
Jelzin101/CoAdmin.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
12. juni 2002 - 15:03 #11
Det er fordi du skal connecte rigtigt til din database.. fx:

<?
$connection = mysql_connect("server","brugernavn","password");
mysql_select_db("databasenavn", $connection);
?>
Avatar billede jelzin101 Praktikant
12. juni 2002 - 20:01 #12
prukken>> kl. er på mit ur 20:00 du har fra nu 2 * 24 timer til at forklare dig.

Mvh.
Jelzin101/CoAdmin
Avatar billede resten Nybegynder
14. juni 2002 - 20:25 #13
Til jer alle som deltog i dette spørgsmål brugeren prukken og prixor er deactivered da det var den samme bruger og end ikke ville komme med en forklaring på hvorfor der var tale om en dobbelt bruger.Så der blev ikke nogen point til jer i denne omgang desvære håber i forstår.

Mvh resten
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
14. juni 2002 - 20:29 #14
resten >> nej, jeg forstår ham ikke.. :)
Avatar billede resten Nybegynder
14. juni 2002 - 21:03 #15
Giz-> din laban :-)