Avatar billede filbert Nybegynder
11. juni 2002 - 14:37 Der er 32 kommentarer

CPU til Counter-Strike server

Hejsa!

Hvad ville være bedst at benytte som CPU til en online Counter-Strike server?

Vi overvejer måske at købe dual, er dette en fordel, hvis man ønsker at køre 2 servere på samme maskine?

Endvidere står vi over for valget mellem P3 eller Celeron (Almendelig, Tualatin eller Willamette?)

Det er nok vigtigt at påpege at serveren SKAL køre Windows 2000 Pro. :-/

Kunne også godt tænke mig at vide hvilken størelse CPU skal være, både enkelt og DUAL, og der overhovedet er mulighed for at trække 2 servere på en ren 2mbit begge veje?

På forhånd tak!

Filbert
Avatar billede kunze Nybegynder
11. juni 2002 - 14:39 #1
Hvis det er til server så er en Dual Pentium 3 vel fint. Hvor meget skal den trække ?
Du kan også købe celeron. En server kræver ikke så meget processorkraft. :)

Mvh
Kunze
Avatar billede commander Nybegynder
11. juni 2002 - 14:47 #2
Dual AMD Athlon XP ca. 1800+ ville være perfekt, Men den kan sagtens køre med AMD 2100+ der er ingen grund til dual, det er mere ramene i skal ha mange af! ca. 512 mb burde dog være nok ;) Koklusion 1 AMD athlon Xp 2100+ (Vigtigt IN A BOX skal det være da det er en server) 512 mb ddr pc2700 ram !
Avatar billede kunze Nybegynder
11. juni 2002 - 14:47 #3
Du kan køre en server på en 2 Mbit/s linje.

Dog vil jeg ikke anbefale mere end 16 spillere og 1 server. Eller måske 2 servere med 12 spille på hver. Det kan dog lagge lidt, måske meget.

Du kan regne med 8 Kb/s per spiller. :)

Mvh
Kunze
Avatar billede filbert Nybegynder
11. juni 2002 - 14:48 #4
Den skulle helst kunne trække en FFA server og en CW server, er det muligt?

Men er P3 mere stabil en celeron når det kommer til server? Og hvilken af de forskellige "slags" er bedst(Almendelig, Tualatin eller Willamette)?

Hvad med størelsen?

Heeh ved godt det er mange spørgsmål, men jeg aner simpelt hen intet om det :-/

plz help me :D
Avatar billede kunze Nybegynder
11. juni 2002 - 14:48 #5
commander > Det er ok lidt bedre med en Intel i dette tilfælde. De bliver jo ikke helt så varme.

Mvh
Kunze (AMD tilhænger!)
Avatar billede kunze Nybegynder
11. juni 2002 - 14:50 #6
filbert > Alle processorer er lige stabile. Både AMD og Intel.

Jeg ville nok anbefale en 1,2 GHz Celeron med 512 mb SD ram. De er rigeligt til 2 servere med 12 spillere på hver. Altså i alt 24 spillere. Det giver 192 kb/s trafik hver vej. :)

Mvh
Kunze
Avatar billede commander Nybegynder
11. juni 2002 - 14:52 #7
FIFA servere kan højst sandsyndeligt IKKE kører sammen med en CS server da fifa jo skal trække meget (grafik m.m) hvor CS er mere simpelt og ikke bruger lige så meget Båndbredde som fifa !
Kunzé ikke hvis det er in a box !!!!
Avatar billede bad24 Nybegynder
11. juni 2002 - 14:53 #8
Altså Intel ligger klart til en sejer, hvis du skal bruge det til servere. Og ikke AMD. jeg køre selv med en P3, dog ikke kun som server, men også som WorkStation. Og den køre hele tiden (de siste 15 dage) ikke været slukket. Og den bliver ikke varm eller. ligger på 35 grader. når jeg høre MP3'er Køre Apache, FTP server, ICQ, Messenger og alt muligt andet.
Avatar billede kunze Nybegynder
11. juni 2002 - 14:54 #9
commander > Ved du hvad In A Box er ? :)
Og hvor får du FIFA fra ? Det hedder FFA (Free For All)

filbert > Min telefon er død. Du kan ringe på 55441211 :)

Mvh
Kunze
Avatar billede commander Nybegynder
11. juni 2002 - 14:55 #10
Jeg anbefalder så igen at hvis i skal købe noget ordentlig skal i så købe alt andet end CELERON (i en server , ER DU GAL) AMD (in-a-box) er klart at foretrække hvis i ikke har mange penge (1.5 ghzx til 1000 kr.) plus igen 512 MB DDR pc 2700 ram.

Kunze, har du selv en server (det R vi jo nogen der har !!)
Avatar billede commander Nybegynder
11. juni 2002 - 14:57 #11
Sry, in a box betyder at proccesoren sidder i en box hvor der er et luft rør forenden af det sidder der enn køller, derfor bliver AMD in-a-box max 45 grader (YE HA det var også på tide den varme kom ned)!
Avatar billede kunze Nybegynder
11. juni 2002 - 15:00 #12
bad24 > Intel er klart det mest egen til server. Men det er mest mht. varmeudvikling. :)

Mvh
Kunze
Avatar billede commander Nybegynder
11. juni 2002 - 15:00 #13
Trust me, jeg kører 3 !!! CS servere på samme computer med denne configuration (og proccesoren bliver max 55 grader !) amd athlon xp 2000+ 712 mb RD-ram  !!!! Så in ya face !
Avatar billede kunze Nybegynder
11. juni 2002 - 15:02 #14
commander > Celeron er godt nok en lidt gammel processor. Dog er den nye Celeron med "P4" kerne noget kræftigere.

Dual 1 Ghz burde være RIGELIGT til 2x 20 spillere. Dog kan en 2 Mbit/s linje ikke helt følge med der.

Mvh
Kunze
Avatar billede kunze Nybegynder
11. juni 2002 - 15:04 #15
commander > Har du som nok ret i. Jeg siger jo også at jeg er til AMD?  Ville ALDRIG købe andet end AMD medmindre det er som 24x7 server.
Avatar billede commander Nybegynder
11. juni 2002 - 15:05 #16
Tja check lige havd jeg skrev om min server, det er også den jeg sidder ved nu (8 mbit FAST FORB.)
Avatar billede kunze Nybegynder
11. juni 2002 - 15:06 #17
Det er selvfølgelig vigtigt at filbert får en god server kan uden problemer kan trække 2 stk. 12 spillers servere. Dog er der ingen grund til at vælge en dyr løsning da den jo som sagt skal stå på en 2/2 Mbit/s linje. Det er ved internetforbindelsen at flaskehalsen vil opstå og ikke ved maskinen om det så er en gammel 500 Mhz Pentium 3. :)

Mvh
Kunze
Avatar billede commander Nybegynder
11. juni 2002 - 15:07 #18
Kunze der kan jeg kun gi dig ret  ! ;)
Avatar billede commander Nybegynder
11. juni 2002 - 15:08 #19
Men jeg tænker jo også på at den skal kunne trække en W2K-PRO (der røg 333 mhz. ca. hvis man ellers kan sige det)
Avatar billede commander Nybegynder
11. juni 2002 - 15:09 #20
filbert HUSK masser af ram mindstn 512 !!!
Avatar billede commander Nybegynder
11. juni 2002 - 15:10 #21
2/2 mbit kan ca (efter erfaringe) trække 2 stk. 16 personers server !
Avatar billede commander Nybegynder
11. juni 2002 - 15:11 #22
men jeg har engang kørt en 12 personers på en 512 (ingen problemer !)
Avatar billede kunze Nybegynder
11. juni 2002 - 15:15 #23
commander > Den kan godt trække 2 stk. 16 personers servere. Men det er bedre med 2 stk. 12 da det ellers kan gå lidt udover performance.
512 mb ram er en god idé. Men mere er ikke nødvendigt.

Windows 2k Pro trækker selvfølgelig en smule. Men hvis man undlader en masse lir og andet spass på maskinen så skal det som nok funke. :)

Mvh
Kunze
Avatar billede cd23mj Nybegynder
11. juni 2002 - 16:51 #24
Celeron 1700Mhz (socket470) fsp Clocket til 133 = ~2250Mhz... Intel Pga stabilitet og mindre varme 927 kr

Socket 478 / SIS645 / 5PCI-1AMR-1AGP / IDE100 / Audio da man både kan kører SDram og DDR og understøtter 1024MB i en ram blok: 600 kr

og DDR-SDRAM PC2100 Elixir 512MB De billigste jeg ku finde =) 748 kr.

SD kan osse kan osse klare det men SD og DDR koster efter hånden det samme...

jep den skulle nok kunne trække et par servere så er det bare om du har Internettet til det =)
Avatar billede cd23mj Nybegynder
11. juni 2002 - 16:53 #25
det er self P4S5A ATX moboet jeg snakker om ;-)
Avatar billede cd23mj Nybegynder
11. juni 2002 - 17:01 #26
prøver igen... det er """"ECS P4S5A ATX"""" jeg prøver at sige...
Avatar billede nelo Nybegynder
13. juni 2002 - 11:30 #27
Hvis du skal bruge en stabil server så 2 P3´er (ca. 1Ghz) på et ServerWorks chipset bundkort!
Avatar billede kunze Nybegynder
13. juni 2002 - 12:44 #28
Til dette formål vil forskellen på SD og DDR ram være max. 1 %.

Mvh
Kunze
Avatar billede cd23mj Nybegynder
13. juni 2002 - 20:57 #29
de billigste 512MB (pc133 ram) SpecTek til 745 (Spektek = skod)

og en DDR-SDRAM PC2100 Elixir 512MB koster 748 så hvorfor så ikke bare købe pc2100 da den så vil være hurtigere i programmer og sådan noget..
Avatar billede kunze Nybegynder
14. juni 2002 - 12:09 #30
cd23mj > Selvfølgelig skal man købe DDR hvis prisforskellen er så lille. Men køb nogle ordentlige DDR ram. Elixir ?!
Avatar billede extigy Nybegynder
03. januar 2003 - 22:26 #31
Du skal huske at counter-strike(halflife) ikke understytter dual, så du vil ikke få ret meget ud af købe dual!
Avatar billede kunze Nybegynder
04. januar 2003 - 01:55 #32
extigy > Du kan sætte den ene server til at bruge CPU 1 og den anden CPU 2.

Mvh
Kunze