Avatar billede lassehal Nybegynder
11. juni 2002 - 12:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

LC 630 uden OS

En onkel har fået en LC630 foræret...
MEN der er ikke noget styresystem på den... faktisk ingenting. Det væmmelige spørgsmåltegn blinker når man starter.
Hvor får jeg fat i sys 7.5 PÅ DISKETTE.. der er ikke CD rom drev på den gamle sven.
Jeg har tjekket på APPLEs hp og modellen kan faktisk køre sys 8, som jeg har på CD... men hvad hjælper det når det (som sagt) ikke er CD rom drev på den !!!!! Hmmmmm hjælp
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2002 - 12:34 #1
jeg har et sæt originale sys 7 disketter... dem kan du vel godt bruge indtil videre???
Avatar billede aeblenet Nybegynder
11. juni 2002 - 12:46 #2
Du kan GRATIS downloade MacOS 7.5.3 fra Apple´s hp her:

http://www.info.apple.com/support/oldersoftwarelist.html#system

Den fylder 19 disketter.

Smid hver pakke på en DOS-formatteret diskette. (tror jeg nok fungerer)

Og nummerer disketter.

Start 630éren med diskette 1 i drevet (og download herefter de andre, hvis den accepterer denne første)

Nu er der et OK system på din 630ér.

Held & lykke ! ! !

hilsen    http://www.aeblenet.dk
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2002 - 12:51 #3
Jeg har en slem mistanke om at DOS disketter ikke er bootable på ældre maskiner!
Avatar billede lassehal Nybegynder
11. juni 2002 - 13:28 #4
jeg tror også at disketterne skal være MAC disketter... det er jo et udvidelses ting at den kan læse PC disketter... og den kan jo ikke ligge der på en tom maskine....

Men jeg har mulighed for at downloade til mac disketter....

Jeg prøver..... TAK