Avatar billede region Nybegynder
11. juni 2002 - 11:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Excel 97 formattering HASTER

Jeg har et Excel ark med mange forskellige værdier.
Nogle af disse er med forkert formattering. Alle negative værdier er anført som :

100-  istedet for    -100

osv.

Det betyder at jeg ikke kan få excel til at beregne med dette felt.

hvordan kan jeg ved et script eller lign. finde alle disse i regnearket og ændre dem til rigtig format.

Point for komplet svar
Avatar billede dmdisco Nybegynder
11. juni 2002 - 11:15 #1
marker alle celler, og vælg formater, celle, og vælg den formatering du vil have
Avatar billede bak Seniormester
11. juni 2002 - 11:24 #2
Prøv at teste denne makro

Sub temp2()
Dim xrange As Range
Set xrange = Application.InputBox("Hvilket område skal konverteres ?", , , , , , , 8)
For Each c In xrange
  If Right(c, 1) = "-" Then c.Value = Val(c) * -1
Next
End Sub
Avatar billede region Nybegynder
11. juni 2002 - 11:28 #3
BAK :

Det er hele arket... kan dette ikke skrives istedet for din inputbox ??
Avatar billede bak Seniormester
11. juni 2002 - 11:32 #4
Sub temp2()
Dim xrange As Range
Set xrange = ActiveSheet.UsedRange
For Each c In xrange
  If Right(c, 1) = "-" Then c.Value = Val(c) * -1
Next
End Sub
Avatar billede bak Seniormester
11. juni 2002 - 11:35 #5
Du kunne såmænd også bare have trykket oppe i venstre hjørne af arket, det ville have markeret hele arket, men anden metode er hurtigere da den kun konverterer i det brugte område.
Avatar billede region Nybegynder
11. juni 2002 - 11:57 #6
takker