Avatar billede hallo Nybegynder
03. august 2000 - 19:04 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Enkelt tekst på forsiden - Rettes på en anden side

Jeg har brug for en meget simpel \"Sitemanager\" Det skal være sådan, at jeg har en tekst på min forsiden, som skal så i en ramme.
Så skal jeg på en anden side kunne rette i denne tekst fra en formular.
Det vil være godt, hvis man også kan ændre tekst størrelse, ved at skrive det som html koder eller lign. sådan så jeg kan have en overskrift med store bogstaver, og så en tekst der er mindre, og evt. noget der er fremhævet
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
03. august 2000 - 21:24 #1
FSO (FileScriptingObject) er vist din ven i denne situation...eller endnu nemmere en database :o)
Avatar billede tpiil Nybegynder
03. august 2000 - 22:19 #2
skal jeg lave et database system så du kan rette og alt så noget???
Avatar billede flemming Nybegynder
03. august 2000 - 23:21 #3
Super simpel løsning, som du kan bruge som udgangstidspunkt.

Forside.asp:
<H3>Nyheder:</H3>
<P><%=Application(\"MyText\")%></P>

Din webmaster side:

Webmaster.asp :
If Request.QueryString(\"Cmd\") Then
  Application(\"MyText\") = Request.QueryString(\"MyText\")
Else
  Response.Write(\"<FORM METHOD=\"\"GET\"\" ACTION=\"\"\" &\"Webmaster.asp\" &\"\"\">\"
  Response.Write(\"<INPUT TYPE=\"\"hidden\"\" NAME=\"\"Cmd\"\" VALUE=\"\"Update\">\")
  Response.Write(\"<INPUT TYPE=\"\"text\"\" NAME=\"\"MyText\"\" COLS=\"\"10\"\" Size=\"\"50\"\">\")
  Response.Write(\"<INPUT TYPE=\"\"submit\"\"  VALUE=\"\"Opdater\"\">\")
  Response.Write(\"</FORM>\")
End If

Avatar billede tpiil Nybegynder
03. august 2000 - 23:31 #4
nu kender jeg ikke til MyText, men hvordan skal forside.asp hente oplysninger fra en side den ikke kender stien til???
Avatar billede hallo Nybegynder
04. august 2000 - 10:31 #5
til tpiil

Du må gerne lave sådan en database, men kan jeg også ændre i størrelse farver mm.
Det skal bruges til noget der virkelig skal framhæves, så det skal også kunne lade sige gøre at slette nogen, så der ikke barer kommer en ny i rækken hver gang man tilføjer et spot
Avatar billede tpiil Nybegynder
04. august 2000 - 11:25 #6
man kan jo bare lave textfarver og alt så noget i databasen, men jeg har ikke tid før i aften så det bliver først der, jeg regner med at være fæærdig en gang i nat!
Avatar billede a-torsten Nybegynder
04. august 2000 - 13:15 #7
Flemming.... Dit svar virker jo ikke på en ustabil server, som genstartes tit.......

Jeg har svaret til dig kl 16.15.....

-Anders
Avatar billede tpiil Nybegynder
04. august 2000 - 13:15 #8
har du ikke icq så jeg kan få nogle flere oplysninger

min icq:
Avatar billede hallo Nybegynder
04. august 2000 - 13:34 #9
nej jeg har ikke icq, men min mail er:
stsejs@worldonline.dk
Avatar billede tpiil Nybegynder
04. august 2000 - 13:56 #10
jeg har lavet halvdelen af systemmet og jeg laver også login system og så noget jeg er lige ved at være færdig, men kommer først hjem kl. 17, men kan blive færdig kl. 17:30

Mvh
tpiil
http://www.funz.dk
Avatar billede hallo Nybegynder
04. august 2000 - 14:44 #11
til tpiil

Du kan bare skrive når du er færdig
Avatar billede a-torsten Nybegynder
04. august 2000 - 16:05 #12
Her er et forslag

------------- Edit.asp -----------------

<center><FORM ACTION=\"save.asp\" METHOD=POST>
<input type=\"text\" NAME=\"new\" value=\"
<%
Set MyFileObj = Server.CreateObject(\"Scripting.FileSystemObject\")
Set MyTextFile = MyFileObj.OpenTextFile(Server.MapPath(\"content.txt\"))
WHILE NOT MyTextFile.AtEndOfStream
Response.Write(MyTextFile.ReadLine & \"\")
WEND
MyTextFile.Close
%>\">

<INPUT TYPE=SUBMIT VALUE=\"Gem Emne\" >
</center>

---------save.asp---------------

<%
\'Ready Scripting.FileSystemObject
Set MyFileObj=Server.CreateObject(\"Scripting.FileSystemObject\")

Set MyOutStream=MyFileObj.OpenTextFile(Server.MapPath(\"content.txt\"), 2, TRUE)
  MyOutStream.Write(Request.Form(\"new\"))
MyOutStream.Close

\'Sends them back to the default page
Response.Redirect \"edit.asp\"
%>

husk at lave en tekstfil som hedder content.txt.....

-Anders

PS: Den bliver oxo selvom serveren bliver genstartet..... meget fiks.....
Avatar billede tpiil Nybegynder
04. august 2000 - 18:45 #13
her er systemmet som lovet!

du kan hente det på:
www.funz.dk/tekst.zip
og hvis serveren er nede
http://195.249.53.191/tekst.zip

http://www.funz.dk
Avatar billede tpiil Nybegynder
04. august 2000 - 18:46 #14
Avatar billede hallo Nybegynder
05. august 2000 - 10:10 #15
Til tpiil

Jeg mælder lige tilbage om noget tid, om det er sådan jeg vil have det ??

Jeg var inde og kigge på din hjemmeside (flot design) Jeg kan se at du et script til at få gratis hjemmeside med. Dette script har jeg også, men jeg kan ikke få det til at virke, vil du fortælle mig hvordan du har sat dit op, mod ekstra point, naturligvis :-)
Avatar billede hallo Nybegynder
05. august 2000 - 10:11 #16
Hovsa, jeg glæmte lige at skrive, at jeg også er hosted hos Infopaq
Avatar billede hallo Nybegynder
05. august 2000 - 10:20 #17
Det er lige det jeg skal bruge, men kan jeg ikke for dig til at lave sådan så der også er en tekst 3, samt neden under tekst 3, hvor der er et stort felt (et af dem med flere linier, som man også kan indtaste i ??
Avatar billede hallo Nybegynder
05. august 2000 - 10:22 #18
Hovsa jeg opdagede lige en ting mere.

Kan du ikke også rette i koden, sådan så det ikke er alle felterne der skal være udfyldt...

...Hvis du gider det, vil jeg som tak godt give 100 point mere !!!
Avatar billede tpiil Nybegynder
05. august 2000 - 12:01 #19
kan du ikke hente icq på http://www.icq.com så kan jeg lave noget til dig!
for det med nedenunder tekst 3 fattede jeg ikke helt!
Avatar billede tpiil Nybegynder
05. august 2000 - 12:02 #20
foresten hvad mener du med flot design det er skide grimt!
det er ihvertfald min mening!
Avatar billede tpiil Nybegynder
05. august 2000 - 17:09 #21
hvad skal der være i det felt nedenunder tekst 3???
Avatar billede hallo Nybegynder
05. august 2000 - 17:43 #22
Der skal være en boks ligesom den du skriver et svar eller en kommentar i.

(en boks hvor der kan være flere linier)
Avatar billede tpiil Nybegynder
05. august 2000 - 17:52 #23
skal det være med en send knap eller hvad så den f.eks. sender til en email eller så den skriver det ind i databasen!
forklar det helt tydeligt!

jeg har lavet det du ville have:
du kan hente det på samme adresse som sidst (kig lidt højere oppe i spørgsmålet)

jeg kan ikke lige nu lave det med alle felter ikke skal være udfyldt, men jeg leder efter svaret, så hvis der er nogle herinde der lige hurtigt vil give mig svaret uden at få point for det så skriv det lige!
Avatar billede hallo Nybegynder
05. august 2000 - 19:33 #24
Det skal sættes ind på samme side, som jeg retter alle de andre tekster, og når jeg kligger på send, skal det også kodes ind i databasen, så det kan ses på forsiden
Avatar billede tpiil Nybegynder
05. august 2000 - 19:39 #25
jeg regner med at det skal være tekst 3
Avatar billede hallo Nybegynder
05. august 2000 - 19:41 #26
Jeg har lige prøvet din nyeste version.

Det er næsten rigtigt, men den formular boks, du har sat ind op forsiden, skal ikke være der. (jeg ved godt at det er svært at forstå)
Den skal være inde på siden hvor jeg retter i teksten. Men det er sådan et felt jeg mener.
(Feltet skal virke ligesom overskrift, tekst2 osv.)
Avatar billede tpiil Nybegynder
05. august 2000 - 19:47 #27
ok jeg er gået igang med det og jeg laver det som tekst 3
Avatar billede tpiil Nybegynder
05. august 2000 - 20:04 #28
nu har jeg igen opdateret zip filen, med det nye indstillinger
Avatar billede hallo Nybegynder
05. august 2000 - 22:04 #29
Perfekt
Avatar billede hallo Nybegynder
05. august 2000 - 22:08 #30
Jeg kan godt leve med at der skal stå noget i alle felterne, men hvis du finder en løsning, gider su så ikke skrive til:
stsejs@worldonline.dk

Med hensyn til dit gratis hjemmeside script, vil jeg høre, om du vil fortælle mig hvordan det skal opsættes, du kan evt. sende det til min e-mail. Du skal naturligvis nok få nogle point for det
Avatar billede tpiil Nybegynder
05. august 2000 - 22:23 #31
Kig på denne kommentar:
Kommentar fra hallo

hvor blev de 100 ekstra point af????

jeg sender en mail til dig med oplysningerne til hjemmeside scriptet, men jeg har ikke tid i dag så det bliver først i morgen.
Avatar billede hallo Nybegynder
06. august 2000 - 11:24 #32
Jeg har givet dig 100 ekstra point, den startede på 100, men jeg satte den op til 200.

Er det ok med 50 point for scriptet
Avatar billede tpiil Nybegynder
06. august 2000 - 11:38 #33
ja ja, det er helt fint!

jeg havde ikke lagt mærke til du satte det op!