Avatar billede ben2l4c Nybegynder
10. juni 2002 - 19:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Arrays -> MySQL til Array

Jeg har problemer med at smide noget data fra MySQL over i en array :\

jeg bruger denne kode:
$z = 0; $array_mods = array($get_forum[2]); while ($z <= sizeof($array_mods)) { $moderator = $moderator . $array_mods[$z]; $z++; }

Den laver en liste over hvert felt i array'et. Det virker også fint, så længe at jeg skriver noget manuelt istedet for variablen $get_forum[2];
dvs. "bla", "bla", "bla"

Men $get_forum[2] som er en MySQL array indeholder lignende data, altså med samme formatering. Hvorfor vil den så ikke oprette det som et array? Jeg vil lige prøve i mellem tiden med lidt fiksen her og der, det er garanteret fordi at arrays vil have primitiv data :(
Avatar billede ben2l4c Nybegynder
10. juni 2002 - 19:58 #1
Kommer til at tænke på at Arrays er så lame at den behandler hver input som et enkelt entry :( dvs. at det er umuligt? Hvis der er en alternativ så vil jeg meget gerne vide det, jeg gik og troede at arrays var min løsning.
(Jeg har nogle rows med forum emner, og der skal moderators, så jeg ville smide moderators ind i en enkelt celle, så der kan være ubegrænset antal af dem)
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. juni 2002 - 20:04 #2
lidt kode tak. Hvodan trækker du dine data ud fra mysql? til hvilken variabel, osv.
Avatar billede ben2l4c Nybegynder
10. juni 2002 - 20:07 #3
// Front forum side.
  include $bruger_skin . "forum_main_1.temp";
  $select_table = mysql_query("SELECT * FROM hardforum");
  while ($get_forum = mysql_fetch_row($select_table)) {
    if (!$color || $color == "#CEDDE0") $color = "#D3E6EA"; else $color = "#CEDDE0";
    $indlæg = $get_forum[12];
    $replys = $get_forum[13];
    $text = $get_forum[1];
    $array = ;
    $z = 0; $array_mods = array($array); while ($z <= sizeof($array_mods)) { $moderator = $moderator . $array_mods[$z]; $z++; }
    $navn = $get_forum[8];
    include $bruger_skin . "forum_main_2.temp";
    $moderator = '';
Avatar billede ben2l4c Nybegynder
10. juni 2002 - 20:08 #4
hovsa, øjeblik:

  // Front forum side.
  include $bruger_skin . "forum_main_1.temp";
  $select_table = mysql_query("SELECT * FROM hardforum");
  while ($get_forum = mysql_fetch_row($select_table)) {
    if (!$color || $color == "#CEDDE0") $color = "#D3E6EA"; else $color = "#CEDDE0";
    $indlæg = $get_forum[12];
    $replys = $get_forum[13];
    $text = $get_forum[1];
    $z = 0; $array_mods = array($get_forum[2]); while ($z <= sizeof($array_mods)) { $moderator = $moderator . $array_mods[$z]; $z++; }
    $navn = $get_forum[8];
    include $bruger_skin . "forum_main_2.temp";
    $moderator = '';
  }
  include $bruger_skin . "forum_main_3.temp";
Avatar billede ben2l4c Nybegynder
10. juni 2002 - 20:09 #5
gah jeg sucks til at paste, ignorer den nederste bracket og forum_main_3.temp :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. juni 2002 - 20:20 #6
jeg forstår ikke rigtig den her linie:
    $array_mods = array($get_forum[2]);
$get_forum[2] er da et enkelt felt fra databasen. Hvad står der i det siden du synes det bør være et array?

hvs det er en komma-separeret liste al la:  "3,4,7,8,12"  skal sætningen istedet være:
    $array_mode = explode( ",", $get_forum[2] );

mvh JakobA
Avatar billede ben2l4c Nybegynder
10. juni 2002 - 20:25 #7
Faktisk det jeg ville :o) Undskyld, jeg er ikke så god til alt dette endnu.
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. juni 2002 - 20:37 #8
Ikke noget at undskylde. det er det jeg skorer pts på :-))
Avatar billede ben2l4c Nybegynder
10. juni 2002 - 21:14 #9
haha =)