Avatar billede nazty Nybegynder
10. juni 2002 - 18:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

TAGWALL

er der en der kan hjælpe mig med at lave en tagwall??? eller bare give mig et link til et sted hvor jeg kan hente en????
Avatar billede kasper_14 Nybegynder
10. juni 2002 - 18:49 #1
jeg har lavet en jeg kan sende til dig
bare giv min din mail så mailer jeg dig :-)
Avatar billede medions Nybegynder
10. juni 2002 - 19:12 #2
Her har jeg en "venneliste".. Den kører med sammen princip som en tagwall.. så brug det...

<html>
<head>
    <title>Venneliste</title>
</head>
<body>

<%
    If Request.QueryString("sektion") = "" Then
%>
<center>
        <a href="<%= Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME") %>?sektion=addmember">Tilmeld ven</a>
        <a href="<%= Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME") %>?sektion=showmembers">Se venner</a>
</center>
<%
    End If

    If Request.QueryString("sektion") = "showmembers" Then
        Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
        Conn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("vennedb.mdb")

        SQL = "SELECT * FROM venner"
        Set rs = Conn.Execute(SQL)

        While NOT rs.EOF
            Response.Write(rs("kaldenavn") & "&nbsp;&nbsp;&nbsp;" & rs("dato") & "<br>")
        rs.MoveNext
        Wend

        Conn.Close
        Set Conn = Nothing
    End If

    If Request.QueryString("sektion") = "addmember" Then
%>
    <form action="<%= Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME") %>?sektion=addmembernow" method="post">
        <table border=0 cellspacing=2 cellpadding=0>
        <tr><td>Kaldenavn:</td><td><input type="text" name="kaldenavn"></td></tr>
        <tr><td>Email adresse:</td><td><input type="text" name="email"></td></tr>
        <tr><td>Fødselsår:</td><td><input type="text" name="aar"></td></tr>
        <tr><td>Postnummer:</td><td><input type="text" name="postnr"></td></tr>
        <tr><td colspan="2" align="center" align="center"><input type="submit" value="tilmeld"></td></tr>
        </table>
    </form>
<%
    End If

    If Request.QueryString("sektion") = "addmembernow" Then
        Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
        Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
            Conn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("vennedb.mdb")
        SQL = "SELECT * FROM venner"
        rs.Open SQL, Conn, 1, 3
        rs.AddNew
            rs("kaldenavn") = Request.Form("kaldenavn")
            rs("email")        = Request.Form("email")
            rs("aar")        = Request.Form("aar")
            rs("postnr")    = Request.Form("postnr")
            rs("dato")        = Date()
        rs.Update
        Response.Write("Du er nu tilmeldt!")
    End If
%>

</body>
</html>

//>Rune
Avatar billede kalkunen Nybegynder
10. juni 2002 - 20:20 #3
Har lige lavet et til dig: http://pic.hosted4free.dk/Tagwall.zip

kan ogsp bruges til gæstebog, med et par får ændringer :)