Avatar billede @ Nybegynder
28. juni 1999 - 22:03 Der er 8 kommentarer

SMS - afsender

I dette sms script er der mulighed for at indtaste afsender navn. Men det virker ikke? Hvad er der galt?
<html>

<head>
<title></title>
</head>

<body>

<p>&nbsp;</p>

<p align="center">&nbsp;</p>

<p align="center"><font color="#000000">&nbsp; </font></p>

<dl>
  <script>
    function sendmessage(dataform){
        nummer=dataform.number.value
        udbyder=0
        if(nummer >= 20100000&& nummer <= 20599999) udbyder="@sms.tdm.dk";
        if(nummer >= 20600000&& nummer <= 20999999) udbyder="@note.sonofon.dk";
        if(nummer >= 21200000&& nummer <= 21999999) udbyder="@sms.tdm.dk";
        if(nummer >= 22100000&& nummer <= 22999999) udbyder="@note.sonofon.dk";
        if(nummer >= 23200000&& nummer <= 23499999) udbyder="@sms.tdm.dk";
        if(nummer >= 26100000&& nummer <= 26999999) udbyder="@sms.mobilix.dk";
        if(nummer >= 28100000&& nummer <= 28999999) udbyder="@sms.mobilix.dk";
        if(nummer >= 30000000&& nummer <= 30999999) udbyder=5;
        if(nummer >= 40100000&& nummer <= 40499999) udbyder="@sms.tdm.dk";
        if(nummer >= 40500000&& nummer <= 40999999) udbyder="@note.sonofon.dk";
        if(udbyder==0)
        {
            alert("Du har ikke indtastet et gyldigt mobilnummer. Prøv igen.");
            return;
        }
        if(udbyder==5)
        {
            alert("Du har indtastet et nummer på en NMT telefon. Det er desværre ikke muligt at sende beskeder til den type telefoner.");
            return;
        }
        var item=dataform.besked.value
        var words=item.split(" ");
        var j=0
        besk=words[j]+"+"
        for (j=1; j< words.length; j++) {
                besk=besk+words[j]+"+"
            } // end for j
        adresse=nummer+udbyder
        mailcommand="http://www.holtze.dk/cgi_bin/formmail.pl?recipient="+adresse+"&sender="+dataform.sender.value+"&subject="+besk+"&redirect=http://www.eksperten.dk"
        location=mailcommand
        alert("Beskeden er sendt.")
    }
</script>
<div align="center"><center><table BORDER="0" ALIGN="Center" VALIGN="top">
    <tr>
      <td width="250" VALIGN="TOP" align="center"><form name="skema" method="POST"
      action="java script:sendmessage(document.skema)">
        <font face="Arial" size="2"><p></font><font color="#000000" face="Arial" size="2"><br>
        </font><font color="#000000"><font face="Arial" size="1">Nummeret beskeden skal sendes
        til:<br>
        <input type="text" name="number" value size="15"> </font><br>
        <font face="Arial" size="1">Dit navn, dit nummer, eller din e-mail: <input type="text"
        name="sender" value size="15"> </font><br>
        <font face="Arial" size="1">Her skrives Besked:</font><font face="Arial" size="2"> </font><input
        type="text" name="besked" size="35"></font></p>
        <p><font color="#000000"><input type="submit" name="send" value="Send besked"> </font></p>
      </form>
      <p><font color="#000000"><br>
      </font></td>
    </tr>
  </table>
  </center></div>
  <dd><p align="center"><font color="#000000"><br>
    </font></p>
  </dd>
</dl>

<p align="center"><br>
</p>
</body>
</html>
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
28. juni 1999 - 22:27 #1
Detm virker fint.....fortæl hvad du gør med siden????
Avatar billede @ Nybegynder
28. juni 1999 - 23:04 #2
Kommer det hele i en html fil. Den sender en besked, men afsender står der kun () selv om man har skrevet noget. Jeg bruge Tele Danmark. Har ikke prøvet andre udbyder.
Avatar billede graae Nybegynder
29. juni 1999 - 10:03 #3
Hvor har du mon fået det fra???
Avatar billede @ Nybegynder
29. juni 1999 - 14:23 #4
Ja, hvor var det nu lige det var fra???? Jeg tror det var fra Eksperten.dk :-)
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
29. juni 1999 - 14:39 #5
Det eneste logiske jeg kan komme påer. at du har ændret navnet på et 'form-element' eller også hat de rettet noget andet okoden.

Jeg sender også fra et TDK abbonnement....det virker fint
Avatar billede graae Nybegynder
29. juni 1999 - 16:12 #6
Ja! Det er jeg da ikke i tvivl om!
...Men var det til dig?
Avatar billede nof Nybegynder
30. juni 1999 - 11:57 #7
>>graae

...jeg tror heller ikke, at det var til ham :-(

MVH
nof
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
28. december 1999 - 00:16 #8
jo, det var. Koden virker.....!