Avatar billede supermus Nybegynder
10. juni 2002 - 11:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Disable knap med anden knap?

Jeg har to knapper hvor af den ene er "disabled=true".
Og det jeg vil, er at den knap som er "disabled=true" skal "disabled=false" når jeg trykker på den anden knap, hvordan gør man det?

Altså, den ene knap skal først aktiveres når der er trykket på den anden.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. juni 2002 - 11:49 #1
sådan :

<form name="f">
<input type="button" name="b1" onclick="this.form.b2.disabled=true" value="disable min makker du">
<input type="button" name="b2" value="jeg er makkeren du">
</form>

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. juni 2002 - 11:52 #2
eller måske sjovere...

<form name="f">
<input type="button" name="b1" onclick="if(this.form.b2.disabled!=true){this.form.b2.disabled=true;this.value='enable min makker igen'}else{this.form.b2.disabled=false;this.value='disable min makker du'}" value="disable min makker du">
<input type="button" name="b2" value="jeg er makkeren du">
</form>
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. juni 2002 - 11:57 #3
Og hus makker at hvis det ikke vil makke ret makker kan du altid gå i kloster makker.
(men det ser nu helt fint ud. bare spam fra mig)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. juni 2002 - 12:10 #4
lolda :))
Avatar billede supermus Nybegynder
10. juni 2002 - 12:37 #5
Takker! - det virkede. :)