Avatar billede prukken Nybegynder
10. juni 2002 - 09:27 Der er 18 kommentarer

Luk knap?

Når man laver et program...

så har den nogen bordericons...

Skjul,Maximize,Luk

kan man give de knapper nogen andre funktioner end de har i forvejen så f.eks når man trykker på

Skjul så laver den en Showmessage('hej');

osv med de andre knapper?
Avatar billede pellelil Nybegynder
10. juni 2002 - 09:35 #1
jeg ved at Borrisholt har lavet noget sådan, muligvis det kan findes på hans hjemmeside: www.borrisholt.com !?
Avatar billede borrisholt Novice
10. juni 2002 - 09:40 #2
den findes ikke direkte på mit site, med her :
http://borrisholt.com/eksperten/CapCtrl.zip

Jens B
Avatar billede phrozia Juniormester
10. juni 2002 - 09:40 #3
Det kan man godt. Helt præcist hvordan kan jeg ikke lige huske, men mener det skal kodes ind i formen. Har du prøvet www.borland.com ?
Avatar billede prukken Nybegynder
10. juni 2002 - 10:00 #4
kan sq ikke få exempelt til at virk..

jeg åbner demo.dpr

og adder de 2 pas filer til projectet .. men der er ingen knapper når jeg køre den?
Avatar billede borrisholt Novice
10. juni 2002 - 10:04 #5
OG DU HAR INSTALERET KOMPONENTER ?

Jens B
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
10. juni 2002 - 14:00 #6
TCaptionControl er en super god (længe leve Jens Borrisholt), men ikke fejlfri komponent. Har selv opdaget og rettet et par fejl, men det kan tænkes at der er flere.
Før den kan bruges skal den, som JB rigtig nok skriver INSTALLERES!

Glæd dig, når de værste par fejl er rettet (det kan du vel godt selv?) er det en rigtig fed komponent.

Der er dog et par fejl som jeg har fundet, men ikke fået rettet; endnu!

Lærte komponenten at kende her: http://www.eksperten.dk/spm/207771

JB -> Tak fordi du skrev solen...
Avatar billede borrisholt Novice
10. juni 2002 - 15:13 #7
Hvad er der af fejl i komponentet ?

Jens B
Avatar billede pellelil Nybegynder
10. juni 2002 - 15:24 #8
der er vel for få Heste ?
Avatar billede borrisholt Novice
10. juni 2002 - 15:47 #9
:-)
Avatar billede borrisholt Novice
10. juni 2002 - 15:47 #10
Pelle>> Har du fået aæt hvad jeg lovede dig ?

Jens B
Avatar billede pellelil Nybegynder
10. juni 2002 - 15:51 #11
JOh jeg fik det NotifyIcons, Streams og Huffman encode/decoding som jeg skulle bruge, nu mangler vi bare at du får opdateret din hjemmeside til at være "viselig" i IE6  ;-)
Avatar billede hermandsen Juniormester
10. juni 2002 - 17:35 #12
>>prukken
Jeg er ikke helt sikker på om jeg har forstået dig rigtigt, men mener du ikke at køre en event når du laver noget maximize/minimize noget?

Nedenstående er hugget fra hjælpen:

This example uses a timer on a form. When the application runs and the user minimizes the application, the timer starts and the application returns to its normal size when an OnTimer event occurs.  The timer then shuts down until the next time the form is minimized.
Be sure to declare the AppStartTimer method as a public method of TForm1.

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
  Application.OnMinimize := AppStartTimer;
end;

procedure TForm1.AppStartTimer(Sender: TObject);
begin
  Timer1.Enabled := True;
end;

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
begin
  Application.Restore;
  Timer1.Enabled := False;
end;

Hvis det er noget andet følger jeg bare lidt med! ;)
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
10. juni 2002 - 18:52 #13
JB -> Fejl1: Prøv at klikke helt ude i siderne (men stadig inde for selve buttonen)af en af dine CaptionControl.Buttons, hos mig er der en fejl der...

Fejl2: Når du trykker på en CaptionControl.Button, så flyttes billedet (iconet) med 2pixels på hver (og tilbage igen ved OnMouseUp) led, på de rigtige buttons (Minimize,Maximize/Restore,Close) flyttes det kun 1pixel på hver led (hos mig)...
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
10. juni 2002 - 18:53 #14
Og ja, der er også for få heste ;)
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
10. juni 2002 - 19:04 #15
Det er kun de fejl jeg, med undtagelse af mængden af heste, har forsøgt at rette (virker OK).
Avatar billede borrisholt Novice
11. juni 2002 - 07:51 #16
Hmmmn .. Ja  ... Jeg har ikke tid til at rette det. Det med '-' er noget der er kodet ind i komponenten.

Men det er jo open source. Så det er bare at køre på.
Jens B
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
11. juni 2002 - 09:09 #17
JB -> '-' (går ud fra du mener mellemrum) virker fint, bare de ikke placeres forkert, hvilket jeg tidligere har gjort.

En til 'fejl': Hvis buttons er sat til at være højrestillet, og alle formens bordericons er sat til false, så er buttons alligevel et par pixels for langt fra højre!
Avatar billede armena Nybegynder
06. juli 2002 - 16:26 #18
klik på din form og så i formes object inspevter er der en fane der hedder "Event" tryk på den og så er der noget der hedder "on Close" eller sådan noget.. dobbel klik på den så kommer der en kode vindue frem for den og så kan du skrive det den skal når programmet lukkes via X knappen