Avatar billede jaue Nybegynder
09. juni 2002 - 22:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skiftende tekst

Er der nogen som har et script, som kan skifte en lille tekst, på eksempelvis en forside, ud med mellemrum/tidsintervaller?
Avatar billede elkrog Nybegynder
09. juni 2002 - 22:23 #1
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">

<!-- Begin
document.write("<center><font size=2 face=Verdana>")
day = new Date()
hr = day.getHours()
if (hr == 1)
document.write("God Aften!  Klokken er over 1 men du er stadig vågen! ")
if (hr == 2)
document.write("Hey klokken er over 2  Nu skal bageren snart på arbejde")
if (hr == 3)
document.write("Hey, klokken er over 3!  Du burde ligge i din seng og sove !!")
if (hr == 4)
document.write("Klokken er over 4  Sover du overhovedet ????")
if (hr == 5)
document.write("Så er klokken over 5, men du sidder stadig ved din computer - jeg sover trygt !!!!")
if (hr == 6)
document.write("Hey er det ikke lidt tidligt at surfe på nettet?")
if ((hr == 7) || (hr == 8) || (hr == 9) || (hr == 10))
document.write("God morgen, og velkommen til en ny dag på min hjemmeside!")
if (hr == 11)
document.write("Klokken er over 11, jeg ligger nok og sover endnu, hvis det er weekend!!!!!")
if (hr == 12)
document.write("Klokken har nu passeret 12, Jeg håber at du nyder din dag på min hjemmeside!!!!!!")
if (hr == 13)
document.write("Klokken er over 13 Har du spist frokost??")
if ((hr == 14) || (hr == 15) || (hr == 16))
document.write("God Eftermiddag og velkommen til min hjemmeside!!!!!!")
if ((hr == 17) || (hr == 18) || (hr == 19) || (hr == 20) || (hr == 21) || (hr == 22))
document.write("God Aften! Velkommen til Prime Time på nettet!")
if (hr == 23)
document.write("Nu er det snart midnat, er du ikke træt?")
if (hr == 0)
document.write("Det er over midnat, En ny dag er begyndt")
document.write("</font></center>")
// End -->
</SCRIPT>
Avatar billede mikoalngelo Nybegynder
09. juni 2002 - 22:28 #2
eller også kunne du lave et Array med alle beskederne i, en for hver time, og så skrive document.write(TimeBesked[hr])//Variablerne er baseret på elkrogs svar...
Eller vil du heller have en tjubang-færdig til at sætte ind-løsning?
/Miko
Avatar billede jaue Nybegynder
09. juni 2002 - 22:30 #3
Tak - det er rigtignok noget i den stil jeg søger. Hvordan kan teksten udskiftes f.eks. hvert 5. eller 10. minut?
Avatar billede jaue Nybegynder
09. juni 2002 - 22:31 #4
Mjjjahh, den må gerne være færdiglavet, i hvert fald hvis det er arrays det drejer sig om, for det er jeg bestemt ikke hjemme i.