Avatar billede aneez Nybegynder
09. juni 2002 - 20:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ændre hvor den skal finde CD?

Jeg prøver at køre sfc /scannow i run ... og når jeg sætter cden i så vil den ikke godtage den.

Hvordan kan jeg få den til at tage cden? eller eventuelt finde filerne fra cden på harddisken?

jeg køre windows 2000 server
Avatar billede goulduck Nybegynder
09. juni 2002 - 21:24 #1
Installere X-setup fra http://www.xteq.com/

Jeg kan ikke lige finde det nu i programmet, men med det kan du ændre installations folderen (i386).
Avatar billede aneez Nybegynder
09. juni 2002 - 21:27 #2
ok takker prøver
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. juni 2002 - 22:41 #3
eller kan du prøve en Repair

Sæt din CD i drevet, sæt bios til at boote på CD.

Når den går i gang ligner det en installation, men da du har Win2k installeret, vil den foreslå dig at reparere systemet - du går blot videre med Installationen, og accepterer med F8.

Næste gang kommer den igen og spørger dig om du vil erstatte den bestående installation ELLER om du vil reparere det bestående - her trykker du på R og fortsætter.

Når du har været igennem, starter den med de samme indstillinger på skrivebord, programindstillinger som før, dine fejl skulle så være væk.

Ved WinXP skal man have sin CD-key parat til indtastning!
Avatar billede aneez Nybegynder
09. juni 2002 - 22:55 #4
det var sådan set ikke det jeg spurgte om :) og jeg er fuldt klar over at der findes en repair function i installationen.

Programmet som goulduck gav mig kunne godt ændre diret, så det må være ham der er berediget point.

hvis han vil komme med et svar
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. juni 2002 - 09:30 #5
jeg var vidst ikke rigtig opmærksom her, så ikke det var en server!

Selvflg. skal goulduck ha' pointene ;o)
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
11. juni 2002 - 20:27 #6
I regedit kan ændre stien til dit cdrom drev. Stien findes i registeringdatabasen findes her : HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup
Det skal du ændre er nøglen SourcePath (f.eks. I:\)