Avatar billede videodyr Nybegynder
09. juni 2002 - 19:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Link

Hvordan linker jeg min dll til programmet og hvordan sende jeg oplysninger til "d", og hvordan få jeg navnet der stå i postname tilbage til mit program???

Jeg håber at der er nogen der kan og gider og hjælpe mig?

String WINAPI DLLEntryPoint(HINSTANCE hinst, unsigned long reason, void* lpReserved)
{
String postname;
int d;
if(d == 800)
  postname = "Høje Tasstrup";
else if(d == "877")
  postname = "Valby";

return poatname;
}
Avatar billede bjk Nybegynder
10. juni 2002 - 19:09 #1
Hvordan du helt nøjagtig gør afhænger af hvilken compiler du bruger.. Desuden findes der 2 måder at linke til dll'en på. Man kan enten loade dll'en dynamisk med Win32 LoadLibrary (se Win32 hjælpen..). Den anden måde er at linke med et import-library, der som regel bliver lavet når du kompilerer din dll (eller det kan laves fra en command prompt, under Borland hedder kommandoen implib). Import library'et hedder som regel "ditnavn.lib". Hvordan du linker med dit import library afhænger af hvilket udviklingsmiljø. Man plejer at kunne angive i makefile hvilke libraries der skal linkes med.

Desuden skal du include header-filen i det program der skal kalde dll'en. Hvis du linker med import-library'et og includer header-filen, så kan du kalde funktionerne i din dll på samme måde som du ville kalde funktionerne i dit eget program.
Avatar billede videodyr Nybegynder
11. juni 2002 - 11:11 #2
Okay.. Det har jeg så ikke fortalt hvilket compiler jeg bruger, men jeg bruger Borland C++ Builder 5
Avatar billede bjk Nybegynder
11. juni 2002 - 19:35 #3
Hvis du har dir import library skulle du kunne linke med det ved at vælge Project->Add to project, vælge library som type, og så vælge din .lib fil..
Avatar billede videodyr Nybegynder
12. juni 2002 - 10:36 #4
Jeg kan ikke ret få det til at virke...
Nå man har linke dll el. lib til sit program, skal man så kalde den på sammen med som når man som vil have fat i en class.

jeg har prøvet at skrive sådan her.

postnavn = DLLEntryPoint(877);

Men det virker ikke, hvad gør jeg forkert?
Avatar billede videodyr Nybegynder
18. juni 2002 - 11:34 #5
Det ser ud til at jeg ikke kan få hjælp til dette