Avatar billede steenla Nybegynder
09. juni 2002 - 15:42 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

OCR linie til >71< kort

Jeg bruger iøjeblikket >73< kort
men bliver grundet overskulighed nød til at skifte til
kort >71<.
Mit problem er; hvordan opretter jeg linien lige efter >71< inklusiv modulus tallet (kontrolciferet)
Avatar billede steenla Nybegynder
09. juni 2002 - 15:44 #1
Programmet er "selvfølgelig" C5 light
Avatar billede freekyzone Nybegynder
09. juni 2002 - 17:22 #2
er C5 Light godt til at udskrive faktura med girokort på ud???

jeg har skrifttypen OCR og et program til word der kan lave lige det du vil have med ORC...
Avatar billede steenla Nybegynder
09. juni 2002 - 18:47 #3
Jeg har OCR linien sat op i C5, og har kørt med den i lang til. Men den bruger >73< kort, altså kort der kun angiver mit FIK nummer.
Jeg skal over og kører >71< kort, kort der i OCR linien automatisk får skrevet debitor-nummer og faktura-nummer + et kontrol ciffer der er udledt af de to første
Avatar billede hansk Nybegynder
10. juni 2002 - 08:36 #4
Du kan importere fakturalayout med FIK 71 linie i stedet for 73.
Gå op under debitorer/tilpasning/hent layout/faktura
Så vil du få et antal muligheder ud med FIK 71 linie, både med og uden fortrykte firmaoplysninger. Standard layoutene er tilpasset de fortrykte formularer der kan købes hos blanketleverandører.
Avatar billede steenla Nybegynder
10. juni 2002 - 16:50 #5
Under debitor/tilpasning er der ikke noget der hedder hent layout
Avatar billede hansk Nybegynder
10. juni 2002 - 22:05 #6
jeg skulle måske have spurgt hvilken version du kører?
Avatar billede steenla Nybegynder
11. juni 2002 - 16:22 #7
Sorry, C5 light 1.8
Avatar billede hansk Nybegynder
11. juni 2002 - 22:52 #8
Du kan selvfølgelig opgradere til en nyere version, v 2.1 er det vist som er aktuel version. Alternativt skal du ind og rode i koden, hvilket kræver specielle rettigheder.
Der skal gøre to ting:
Layoutet skal modificeres til 71.
Betalingsidentifikation skal beregnes med modulus check.
Hvis du selv er i stand til at modificere layoutet til 71 kortart, kan du overveje at i stedet kun have debitor nummeret som betalerident, hvilket giver dig den fordel at checkciffer altid er det samme for samme debitor, Dette kan så beregnes en gang for alle på den enkelte debitor og derefter udskrives på kortet.
Avatar billede steenla Nybegynder
12. juni 2002 - 15:36 #9
Men hvordan laver jeg det modulus tjek, det er det der er mit problem, opsætningen af kortet er "nemt" nok. men det krydstjek af debitor og faktura nummer volder mig kvaler :-)
Avatar billede hansk Nybegynder
12. juni 2002 - 23:02 #10
Du behøver ikke at afvise svar før løsningen er klar. Jeg er ikke rigtig klar over hvad du går efter, da du har afvist mine forslag?
Avatar billede steenla Nybegynder
13. juni 2002 - 06:24 #11
Tallet efter +71< på et girokort skal i mit tilfælde bestå af et debitornummer og et faktura nummer. Efter disse tal skal der i samme linie tilslut være et kontrolciffer der er udledt af nogle af de første tal (mener jeg) Hvordan indsætter jeg den kode der automatisk udregner dette ciffer og udskiver tallet
I eksemplet        ||
tallet et          \/
+71< 955578470587841 + 85445628
Avatar billede steenla Nybegynder
13. juni 2002 - 06:25 #12
Hov, det skulle have været en pil der pegede på et tallet, :-(
Men altså, et-tallet i talrækken i midten
Avatar billede hansk Nybegynder
13. juni 2002 - 10:35 #13
Er det beregningsformlen til checkciffer du er ude efter?
Avatar billede steenla Nybegynder
13. juni 2002 - 13:10 #14
Ikke selve formlen (den er vist h1 + h2 = h3) eller sådan noget, den står ihvertfald i manualen, men hvordan sætter jeg den ind i rapporten?
Avatar billede hansk Nybegynder
13. juni 2002 - 13:41 #15
Du skal oprette en funktion i XAL editoren som beregner din identifikation. Denne funktion skal så kaldes med input=debitornummer+fakturanummer. Funktionen sættes ind på rette plads på fik kortet. Funktionen skal kaldes hver gang du skriver et kort ud, idet betaleridentifikationen jo ændrer sig med fakturanummeret.
Avatar billede steenla Nybegynder
13. juni 2002 - 14:32 #16
OK.
Avatar billede steenla Nybegynder
13. juni 2002 - 14:33 #17
Men hvordan gør jeg helt nøjagtigt.
Avatar billede hansk Nybegynder
13. juni 2002 - 14:39 #18
XAL editoren er som regel et tilkøbsmodul til C5. Jeg har det ikke og kan derfor ikke vejlede i brugen af det.
Det var derfor jeg foreslog at du eventuelt overvejede at kun have kontonummer som betalingsid. Så kan man nemlig ved oprettelsen af debitoren registrere checkcifferet og så blot hente det over på fik kortet ved udskrift.
Avatar billede steenla Nybegynder
13. juni 2002 - 16:59 #19
Ok, mange tak for hjælpen :)