Avatar billede jub Nybegynder
02. august 2000 - 22:34 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Internmail

Hej jeg er i gang med at opbygge et system, hvor jeg skal bruge internmail mulighed. Hvordan er det nemmest at lave det ?? Jeg laver systemet gennem en MySQL database, og jeg har brugerene liggende sådan her:

brugernavn | kodeord | .. o.s.v

Hvor kan jeg næmmest opbygge det ??
Avatar billede razor Nybegynder
02. august 2000 - 22:37 #1
lav en tabel til med beskeder

forlag til struktur:
- til
- fra
- subject
- body
- status (\"read\",\"new\",\"archive\")
Avatar billede lojmann Nybegynder
02. august 2000 - 22:41 #2
Evt. også en dato :)
Avatar billede razor Nybegynder
02. august 2000 - 22:46 #3
mjae .. du har nok ret :o)
Avatar billede jub Nybegynder
02. august 2000 - 22:55 #4
jamen, det havde jeg også tænkt mig, men hvad med hvis der flere besked, hvordan griber man den an\' ??
Avatar billede razor Nybegynder
02. august 2000 - 22:56 #5
jeg forstår ikke dit problem
Avatar billede the-gnu.dk Nybegynder
02. august 2000 - 22:58 #6
Hvad mener du ?

mysql_query(\"select * from mailsystem where til = \'$brugernavn\'\");
Avatar billede jub Nybegynder
03. august 2000 - 01:43 #7
Jeg mener, sender dims1 en besked til ham, og dims2 sender en besked til ham, så er der to beskeder, hvordan gør man det ??
Avatar billede jub Nybegynder
03. august 2000 - 01:43 #8
Eller er det bare mig der ikke kan tænkte nu ?!? ;)
Avatar billede lojmann Nybegynder
03. august 2000 - 08:09 #9
Ide til struktur af tabel:

- til
- fra
- emne
- tekst
- status (\"read\",\"new\",\"archive\")
- dato
- messageid

\"messageid\" skal så være unik, af typen int (tal) og sættes til \"auto_increment\" så sætter den selv et unikt tal ind.

Du bruger så bare de gængse php/sql kommandoer, til at sende, læse og slette mails med...

Hjalp det?

/Thomas.
Avatar billede lojmann Nybegynder
03. august 2000 - 08:22 #10
Hovsa..

Du kan evt. bruge til feltet til at tjekke op imod en tabel med username/password, ellers tilføjer du bare et felt som hedder password.
Avatar billede jub Nybegynder
03. august 2000 - 10:02 #11
Nej jeg er ikke med dæsværre, jeg er remilig ny i php & mysql, jeg kan det sadvanelige, med select * from BUBA where o.s.v ;)

Kan du ikke lave det for mig !!
Avatar billede razor Nybegynder
03. august 2000 - 10:07 #12
så må du hoste op med nogle monetter! eller finde en skoledreng med for meget fritid!
Avatar billede lojmann Nybegynder
03. august 2000 - 11:11 #13
Jeg er ved at lave et (til mig selv) men for 55 (eller point på eksperten) tror jeg ikke jeg vil dele...

Det er ret simpelt at lave det... Prøv :)Vi kan jo altid hjælpe dig med de koder du har skrevet
Avatar billede jub Nybegynder
03. august 2000 - 17:24 #14
Jeg tænkte bare på de to MySQL kommandoer, der henter beskeder ned fra MySQL severen, jeg forstår ikke hvordan den skal kunne se om der er en eller to, under en celle som eks. hedder beskeder, du bliver vel nød til at dele dem op på en måde, kan du ikke skrive de to mysql kommandoer:

MySQL sæt ind ;) hvis besked i forvejen, lav to.

MySQL hent, og måske noget der tæller resultaterne op o.s.v ;) hæhæ

***********************
Reklame: Prøv www.jub.dk
Hæhæ, det skal jo også til ;)
***********************

Med Venlig Hilsen
Daniel Bahl Jensen.
Avatar billede lojmann Nybegynder
03. august 2000 - 18:31 #15
Henter mails: SELECT * FROM besked WHERE til = \"$username\"

Er det det? Det er ganske simpelt!
Avatar billede mora Nybegynder
11. september 2000 - 00:17 #16
Jeg har lavet et par stykker af den slags efterhånden...
Avatar billede php Nybegynder
11. september 2000 - 14:09 #17
Det har jeg også

lav en tabel der hedder:
hejmeddig

som skal de sådan her ud

til | fra | besked
per | ole | HEJMEDDIG

select * from hejmeddig where til = \"$variable_med_ username\"

Sådan !
Avatar billede mora Nybegynder
11. september 2000 - 15:53 #18
Jaja, det er nogle få linjer af et komplekst system.

Funktioner der skal være medtaget: svar, læs, send, gem, loginsystem.