Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2002 - 23:12 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Er det muligt?

Er det muligt at inkludere en asp fil? Altså en asp fil som kører nogle asp scripts?

Eller er det samme muligt med php?
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2002 - 23:13 #1
Forkert kategori. Få dit spørgsmål flyttet til ASP.
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2002 - 23:15 #2
Jeg mente om det var muligt fra en perl/cgi fil
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2002 - 23:18 #3
Det har jeg godt nok aldrig hørt om.
Avatar billede fri-hash Nybegynder
08. juni 2002 - 23:20 #4
hvad er egentlig forskellen på perl/cgi og php/asp? udover syntaksen selvfølgelig
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2002 - 23:23 #5
der er vel ikke så meget... Men jeg arbejder på et site hvor vi er flere forskellige arbejdere og vi kører asp, php og cgi... Vi er ved at skifte over til php og cgi, men det er et kæmpe arbejde... Så ville jeg bare høre om vi kan inkludere nogle af de gamle filer i de nye....

FX

Vi har en menu som hedder menu.asp
Jeg arbejder på noget cgi, og hvis det er muligt vil jeg gerne have inkluderet den menu i min cgi fil...

Jeg har hørt det skulle være muligt i asp til php...
Avatar billede hells Nybegynder
08. juni 2002 - 23:27 #6
Du kan "inkludere" php, perl, asp og så videre i asp eller ssi-filer med ssi:

<!--#exec cgi="/sti/til/fil.type"-->

Dette får serveren til at udføre scripts på siden, der inkluderes og inkludere det færdige resultat. J3eg ved dog ikke om man kan gøre det samme i perl eller php.
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2002 - 23:30 #7
okay... takker... jeg kigger på det
Avatar billede thomasledet Nybegynder
08. juni 2002 - 23:53 #8
det er med stor sansynlighed ikke det, du ønsker... som sådan kan det IKKE lade sig gøre... det er to forskellige sprog, der kører med to forskellige oversættere... kun hvis jeres .asp er skrevet med perl-script er det direkte muligt at porte koden... ellers ikke...

perl kan include perl og c... ikke andet...
Avatar billede eeyore Nybegynder
12. juni 2002 - 01:19 #9
Du kan i perl opnå det samme som hells foreslår, som nedenstående - det kræver modulet LWP installeret:

#!/usr/bin/perl

use LPW;

print "Content-type: text/html\n\n";

print "Her er lidt html<p>";

include_url('http://minserver.dk/menu.asp');

print "Bagefter kommer mere html<p>";

sub include_url {
  my ($url) @_;

  my $ua = new LWP::UserAgent;
  my $req = new HTTP::Request(GET => $url);

  my $response = $ua->request($req);

  print $response->content if($response->is_success);
}
Avatar billede eeyore Nybegynder
12. juni 2002 - 01:20 #10
... der mangler et = i linjen

my ($url) =    @_;