Avatar billede lassee Nybegynder
02. august 2000 - 18:50 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvorfor vil flash\'en ikke være i framet??

Jeg sætter en flash-fil (780x300) ind i et frame med størrelsen 780x300. Men alligevel passer flashen ikke ind i framet - noget af flashen bliver \"skåret af\".

Her er filen som laver framet:
</HEAD>
<FRAMESET ROWS=\"300,300\" bordercolor=\"black\" border=\"0\" FRAMEBORDER=\"0\">
  <FRAME SCROLLING=\"no\" SRC=\"introflash.html\" NAME=\"flash\">
  <FRAME SCROLLING=\"no\" SRC=\"countdown.asp\" NAME=\"html\">
</FRAMESET>

Her er filen som sættes ind i framet:

<BODY bgcolor=\"#000000\">
<OBJECT classid=\"clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000\"
codebase=\"http://active.macromedia.com/flash2/cabs/swflash.cab#version=4,0,0,0\"
ID=intro WIDTH=780 HEIGHT=300>
<PARAM NAME=movie VALUE=\"intro.swf\">
<PARAM NAME=loop VALUE=false>
<PARAM NAME=menu VALUE=false>
<PARAM NAME=quality VALUE=high>
<PARAM NAME=bgcolor VALUE=#000000>
<EMBED src=\"intro.swf\" loop=false menu=false quality=high
bgcolor=#000000  WIDTH=780 HEIGHT=300 TYPE=\"application/x-shockwave-flash\"
PLUGINSPAGE=\"http://www.macromedia.com/shockwave/download/
index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash\"></EMBED>
</OBJECT>
</BODY>

Det skal siget at frame-filen loades i et 780x600 vindue... så det skulle altså passe sammen... men det gør det ikke :(

Er der nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede stoons Nybegynder
02. august 2000 - 23:25 #1
Prøv lige det her:

  <frameset cols=\"300,300\" frameborder=\"NO\" border=\"0\" framespacing=\"0\">
    <frame src=\"introfalsh.html\" name=\"flash\" scrolling=\"NO\" marginwidth=\"0\" marginheight=\"0\" noresize frameborder=\"NO\">
    <frame src=\"countdown.asp\" name=\"html\" scrolling=\"NO\" marginwidth=\"0\" marginheight=\"0\" noresize frameborder=\"NO\">
  </frameset>

BEMÆRK:[MARGINWIDTH]

Du kan selvfølgelig også skrive:

<FRAMESET ROWS=\"300,300\" bordercolor=\"black\" border=\"0\" FRAMEBORDER=\"0\">
  <FRAME SCROLLING=\"no\" SRC=\"intro.swf\" NAME=\"flash\">

BEMÆRK:[intro.swf]
men så får du jo ikke parametrene med...

Håber det hjælper  = )
Avatar billede lassee Nybegynder
03. august 2000 - 15:28 #2
Stoons<<< Det hjælper ikke særlig meget, specielt fordi jeg skal lave to rows og ikke cols som du giver et eksempel på... Jeg skal simpelthen lave rows!

Det lader ikke til at nogle har svaret, så indtil videre laver jeg bare framet større end flashen, for det virker... dog er jeg ikke helt tilfreds med det..

Hermed lukkes spørgsmålet