Avatar billede ultik Nybegynder
02. august 2000 - 18:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Download af database uden for shared bibliotek

Hej !

Jeg har et problem, jeg er ved at udvikle et shop system, og kunden har bedt om at kunne downloade alle de nyeste ordrer i en database. Da kunden bruger access97 flyttes alle de nye ordrer først fra en primær database v.h.a. et ASP script. For at gøre skal databasen befinde sig i \"data\" biblioteket. Problemet er så, at databasen ligger uden for webscopet ! Og hvordan kan kunden så komme til at downloade den uden at gå igennem et FTP program ? Man kan ikke bare response.redirecte til filen da den som sagt er uden for scope. Med CGI ville man åbne filen, læse indholdet, og returnere det med de korrekte headers, men det kan man da ikke i ASP ? Jeg har ingen ikke-standard komponenter til rådighed, hvad gør jeg ?

Med venlig hilsen
Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk
Avatar billede godtnok Nybegynder
02. august 2000 - 18:22 #1
Du kunne måske lave et lille program som selv kobler sig op via ftp og henter de nyeste ordre hjem.
Avatar billede ultik Nybegynder
02. august 2000 - 18:45 #2
ja, det har jeg overvejet, men det er for bøvlet grundet strukturen af mit administrationssystem, da der skal køres en ASP fil for at opdatere databasen med de nyeste ordrer, jeg skal have det sådan at når jeg har kørt den, kommer der en save as... dialog op hos brugeren, med den opdaterede database
Avatar billede jette Nybegynder
02. august 2000 - 19:20 #3
Når biblioteket ikke er shared - så er der vel bare ikke givet adgang til det !!!

Hvorfor skal databasen (den der skal downloades) ligge i \"data\"-biblioteket ? Er det et krav eller et valg ?
Avatar billede ultik Nybegynder
02. august 2000 - 19:37 #4
Det er et krav, for at jeg skal kunne opdatere i databasen skal jeg have skriverettigheder, og det kan jeg kun få i data !
Avatar billede xjaw Nybegynder
03. august 2000 - 09:16 #5
du kunne lave en aspside, der bruger filesystemobject til at læse din database, og så sender den som en fil til brugeren. hvis man roder lidt med content type osv, så kan brugerens browser tro at det er en fil den henter, og ikke en hjemmeside. så aspsiden egentlig serverer de data der ligger i selve databasefilen..

Avatar billede centauri Nybegynder
03. august 2000 - 09:55 #6
Kan du ikke bare lave en script der mailer filen til ham.
Det var den mest simple måde vil jeg da mene, da han du jo bare give en absolut sti til filen da er det jo lilemeget hvor den ligger.
Så kan du jo bare lave det sådan så idet han vil have DB\'en så går man bare ind på et link og så bliver den sendt til ham.

Eller har jeg misforstået spørgsmålet.
Avatar billede xjaw Nybegynder
03. august 2000 - 10:14 #7
centauri: doh! klart.. det er da den nemmeste måde..

well.. jeg var bare så fokuseret på at den skulle downloades..

points til centauri imho
Avatar billede ultik Nybegynder
03. august 2000 - 15:15 #8
ja, ok, men kan jeg ( uden at hardcode det ) attache en fil med CDONTS ? For det er den eneste email mulighed jeg har
Avatar billede centauri Nybegynder
04. august 2000 - 14:13 #9
Her kan du finde alt hvad du har brug for at vide om CDONST
http://www.powerasp.com/content/hintstips/asp-email.asp
Avatar billede centauri Nybegynder
04. august 2000 - 14:15 #10
Eller her er det eksempel du har brug for.

<%
    Dim MyBody2
    Dim MyCDONTSMail3
%>

<%
    Set MyCDONTSMail3 = CreateObject(\"CDONTS.NewMail\")
    MyCDONTSMail3.From= \"somebody@nowhere.com\"
    MyCDONTSMail3.To= \"nobody@nowhere.com\"
    MyCDONTSMail3.Cc=\"nobody2@nowhere.com\"
    MyCDONTSMail3.Subject=\"This is a Test\"
    MyCDONTSMail3.AttachFile (\"C:\\inetpub\\wwwroot\\somedirectory\\bla.txt\")

    MyBody2 = \"Thank you for ordering that stuff\" & vbCrLf
    MyBody2 = MyBody2 & \"We appretiate your business\" & vbCrLf
    MyBody2 = MyBody2 & \"Your stuff will arrive within 7 business days\"
    MyCDONTSMail3.Body= MyBody2
    MyCDONTSMail3.Send
    set MyCDONTSMail3=nothing
%>
Avatar billede ultik Nybegynder
13. august 2000 - 21:22 #11
tak, fandt det selv, men svaret var jo godt nok !