Avatar billede dsjk Novice
08. juni 2002 - 00:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kun store bogstaver i et felt

Jeg har et felt i en formular, og jeg vil gerne have at alt man skriver der i automatisk bliver i upper case, og selv om man første skriver det med små bogstaver.

Hvordan klares det?

dsjk
08. juni 2002 - 00:19 #1
Hvis du skriver:
>L
i format-egenskaben, så vises teksten som store bogstaver. Det er dog stadig de indtastede cases, som gemmes i tabellen.

Derimod kan du på feltets FørOpdatering-hændelse lægge følgende kode:
Me![DitFelt] = UCase(Me![DitFelt])

/Thomas
Avatar billede dsjk Novice
08. juni 2002 - 00:59 #2
hvis jeg bruger >L kan jeg kun skrive et tegn i feltet, og det dur ikke da det kan variere hvor meget der skal stå der i.

Feltet hedder Konsulent så jeg satte
Me![Konsulent] = UCase(Me![Konsulent])

ind i en hændelse, men det virker ikke den kommer med fejl

dsjk
Avatar billede lelupe Nybegynder
08. juni 2002 - 11:01 #3
Du kan bruge >LLLLLLLLLLL alt efter hvor mange tegn du skal bruge.
Lelupe
Avatar billede dsjk Novice
08. juni 2002 - 11:29 #4
lelupe > det dur ikke da, som jeg skrev, det kan variere hvor mange tegn der skal stå og >LLLLLLL er kun til et bestemt antal.

dsjk
08. juni 2002 - 12:30 #5
>L skal stå i FORMAT-egenskaben!
Ikke i inputmasken!

På min retter den alle karakterer! (man ved jo sjældent hvormange tegn, der skal stå)

Me![Konsulent] = UCase(Me![Konsulent]) skal skrives i Konsulent_AfterUpdate-hændelsen
Avatar billede fdata Forsker
08. juni 2002 - 13:58 #6
>>>Thomas
Hvad gør L'et? Kunne dsjk ikke nøjes med > ?
08. juni 2002 - 14:15 #7
joooo, du har ret :o)

Det er en gammel levning fra tidligere, hvor den skulle bruges (eller måske er det i inputmasken, at man skal bruge L'et...husker det ikke ;)
Avatar billede lelupe Nybegynder
09. juni 2002 - 12:16 #8
I inputmasken kan bruges >L?????????. Spørgsmålstegnene angiver valgfrit bogstav fra A-Å. Er den maksimale feltlængde f.eks. 10 tegn, så kan der L efterfølges af 9 spørgsmålstegn. Det giver mulighed for forskellige længder feltindhold.
Avatar billede dsjk Novice
09. juni 2002 - 17:35 #9
brugte
Me![Konsulent] = UCase(Me![Konsulent])

da den også retter det til store bogstaver, mend >L kun skriver det med stort.

dsjk