Avatar billede happyface Nybegynder
07. juni 2002 - 23:19 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Sjov og ballade.

Jeg har fået sat mit eget lille netværk op i privaten, med 1 XP, 1 W2K og 1 98se.

Da vi spiller en hel del, har jeg et lille spørgsmål, som jeg glædeligt og rundrundet uddeler point til alle gode forslag.

Min søn er begyndt på en IT-uddannelse, og han mener (efter kun 2 uger på skolebænken), at nu kan jeg ikke længere snyde i vores netværksspil (således at jeg ikke ville kunne komme ind på hans pc´er (win98se) fra min egen (W2K), og editere lidt i nogle spil-filer) så jeg for en gangs skyld kan vinde.

Kan I hjælpe mig med at snyde lidt : - )

Links, tips og fif er meget velkomne!

Ps.: God weekend.
Avatar billede no_doubt Nybegynder
07. juni 2002 - 23:20 #1
Hent VNC installere det på hans... og start vieweren fra din så skal han bare se *g*
Avatar billede happyface Nybegynder
07. juni 2002 - 23:20 #2
Jeg kender hans username og hans ip-adresse - hjælper det noget!?
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2002 - 23:24 #3
happyface>Det er lidt et uheldigt spørgsmål, da du jo egentlig spørger hvordan man hacker sig ind på en anden pc.
Avatar billede no_doubt Nybegynder
07. juni 2002 - 23:26 #4
Ikke noget jeg kan bruge, men du skal installere det på hans com, det er nok der problemet ligger, men er det inde kan du lave meget "Sjov & Ballade"
Avatar billede happyface Nybegynder
07. juni 2002 - 23:29 #5
Jah det var en mulighed, men da han er "penippen" med at det er hans "egen" computer (har selv købt den til knægten), så kar jeg prøvet at snige mig ind på hans computer, mens han ikke var tilstede. Han har sgu´ lagt password på den, og jeg kender det ikke!

Jeg kender lidt til net use, og ville så den vej ændre lidt settings i filerne, men han har ikke delt det drev hvor spillet ligger på.

- Er der et trick til alligevel at kunne skabe sig adgang til dette drev!?

Når jeg nu tænker mig lidt om, så er det vel egentlig en form for hackning eller hvad!?
Avatar billede no_doubt Nybegynder
07. juni 2002 - 23:31 #6
Nej *g* ikke noget du får at vide her i hvertfald *s* Men se om du kan få VNC på hans så skal du bare se.. Mit endelige svar...
Avatar billede happyface Nybegynder
07. juni 2002 - 23:33 #7
VNC - der er mange kan jeg se! Hvilken skal jeg vælge!?
Avatar billede no_doubt Nybegynder
07. juni 2002 - 23:34 #8
Virtual Network Computing 3.3.3r9
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. juni 2002 - 23:39 #9
Den vil han dog hurtigt finde ud af. Han kan jo se i proceslinien at serverdelen er installeret. Kender han bare en lille smule til maskinen, er der intet der kan gøres lovligt. Og så snart vi kommer ud i noget der ikke er lovligt, vil du ikke få svar på Eksperten :)

NanoQ
Avatar billede no_doubt Nybegynder
07. juni 2002 - 23:42 #10
Ja den ligger i Systray men så finder du jo intet ellers.
Avatar billede happyface Nybegynder
07. juni 2002 - 23:54 #11
Ja den går desværre ikke, med VNC - den opdager han helt sikkert!

Jeg har en anden ide, men der skal jeg bruge noget hjælp. Hvad nu hvis jeg delte en bat-fil/script, som lignede en sjov fil, som indeholdt en net share-ting til hans drev - er det også at hacke!?
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2002 - 23:57 #12
happyface jeg tror du skal stoppe nu.
Avatar billede no_doubt Nybegynder
08. juni 2002 - 00:00 #13
happyface, see ya...
Avatar billede happyface Nybegynder
08. juni 2002 - 00:06 #14
Jah - den går nok ikke!
Avatar billede no_doubt Nybegynder
08. juni 2002 - 00:08 #15
Nej at dele points ud da du har fået nogle "brugbare" svar. Hold dig heller fra REAL hacking
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. juni 2002 - 00:09 #16
men hov... nu siger du jo at han kører Win98... hvorfor ikke bare trykke ESC når der spørges om password?

Dog kun hvis der ikke er benyttet BIOS password naturligvis.
Avatar billede no_doubt Nybegynder
08. juni 2002 - 00:12 #17
*g* Jaa. men han vil vidst gøre det fra hans egen pc.
Avatar billede jnasser Nybegynder
10. juni 2002 - 12:35 #18
Øhm... Hvad er der galt i at manden tilføjer et par linier til knægtens autoexec.bat? Det kan man i teorien ikke kalde at "hacke"... Med mindre i da regner med at det er så´n at de "rigtige hackere" gør ;o) I så fald ville jeg gerne se jer gå ind på f.eks. Pentagon og tilføje linien på deres server og så gå hjem igen :o)
Avatar billede happyface Nybegynder
20. juni 2002 - 19:25 #19
50/50 - jeg fandt en anden løsning, som ikke må beskrives her! Jeg takker for jeres råd/indlæg og kommentarer - Go´ dag!

;-)face