Avatar billede cautoo Nybegynder
07. juni 2002 - 20:22 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

mIRC kontakt HASTER

Kan jeg på en eller anden måde gøre sådan at jeg har mIRC kørende og gennem det skal jeg kunne modtage alle beskeder der kommer ind og sende meddelelser fra mit eget program???? evt. hvordan?
Avatar billede cms Nybegynder
08. juni 2002 - 15:16 #1
Du kunne ikke blot bruge Indy's IRC komponenter? Det skal absolut være over mIRC?

Indy: www.nevrona.com/indy
Avatar billede cautoo Nybegynder
08. juni 2002 - 18:12 #2
Ja absolut over mIRC :)
Avatar billede cautoo Nybegynder
08. juni 2002 - 18:42 #3
...eller jaa, det skal ihvert fald være sådan at jeg kan skrive og modtage beskeder som den bruger jeg er når jeg er logget ind i mIRC!
Avatar billede siz23 Nybegynder
09. juni 2002 - 03:54 #4
du kan bede mirc om at logge alle beskeder ned i en fil, så kan du jo trække dem ud derfra.

men mIRC har et ganske udemærket script sprog, hvor man kan lave altverdes ting, det kunne jo værer du skulle tage et kig på det.
Avatar billede cautoo Nybegynder
09. juni 2002 - 11:33 #5
ja men det skal ske over mit eget program ellers ryger lidt af hele min idé :( og log lyder ikk så godt det er som reget langsomt!
Avatar billede cms Nybegynder
09. juni 2002 - 16:18 #6
Der findes intet API til mIRC så vidt jeg kan se, og så kræver det jo en del omgåelser..
Avatar billede siz23 Nybegynder
09. juni 2002 - 18:00 #7
ja men hvis du nu kiggede lidt på mirc's script sprog, ville du sikkert finde end måde at sende informationer til dit program fra mirc.

og hvad angår om loggen er langsom, så betyder det vel ikke så meget at din besked bliver et par sekunder forsikket, for hvis det er preformance du går efter, skulle du nok lave din egen irc client istedet for at moddificere mIRC.
Avatar billede cautoo Nybegynder
09. juni 2002 - 18:50 #8
jeg har prøvet at kigge lidt på hvilke forskellige ting der kan lade sig gøre, og tænkte på om det måske kunne lade sig gøre direkte  i et mirc sctipt at man sagde hvis en besked i channel X skal sendes til en dll filfunction og en privat til en anden function og login til en helt tredie funktion, og så kunne dll'en så laves sådan at den sendte det videre til mit eget program!

Men jeg er desværre lidt på bar bund overalt men hvis der er en der vil hjælpe mig lidt igennem kodningen er jeg villi til atgive flere point  :)
Avatar billede cautoo Nybegynder
09. juni 2002 - 19:24 #9
...men ved nærmere efeter tanke hvordan skal jeg kunne fortælle mIRC at den skal skrive Y besked til X person

hmm, en anden løsning kunne også være at alle beskeder, logins og privatbeskeder bliver videresendt til en anden bruger et eller ande alla:
fællesbesked|$user|$tekst
login|$user
Privatbesked|$user|$tekst

fordi så kunne den anden bruger bare være en bruger som man er logget ind som, via en IRC socket

men så skal mIRC også kunne forstå tekst til noget alla:
alle|$tekst
privat|$tekst
(og selvfølgelig kun fra brugernavn X)

og så sende det på en eller anden måde, med dette er der kun nødvendigt at lave et mirc script og hvis en kan hjælpe med dette er jeg også villig til at give flere point
Avatar billede cms Nybegynder
09. juni 2002 - 22:41 #10
Du skriver det haster, det kan jeg desværre ikke opfylde. Jeg vil godt hjælpe dig, men jeg har et andet ret så presserende projekt, som har højdepunkt i disse dage. Måske om en uge eller to.
Points er bedøvende ligegyldige
Avatar billede dj Nybegynder
10. juni 2002 - 00:13 #11
Du kan kommunikere med mIRC via DDE hvis du absolut vil have mIRC kørende og ikke bare selv vil lave forbindelsen til IRC.
Avatar billede cautoo Nybegynder
10. juni 2002 - 11:46 #12
DJ, har ikk før kigget på DDE gider du at uddybe lidt mere eventuelt give link til steder hvor man kan læse mere?
Avatar billede cautoo Nybegynder
10. juni 2002 - 11:51 #13
men det skal også kunne lade sig gøre selv om jeg har Hided mIRC vinduet
Avatar billede cautoo Nybegynder
15. juni 2002 - 14:14 #14
hmmm, csm, jeg ville blive glad hvis du vil hjælpe så hvis du lige gider give en tekst fra dig når du har tid til at hjælpe :)
Avatar billede cautoo Nybegynder
19. juni 2002 - 18:09 #15
fandt selv ud af det :)
Avatar billede dj_raprap Nybegynder
10. september 2003 - 09:04 #16
Kiggede ik lige alle igennem, men ville bruge et script :p

on *:text:*:*:{ if ($notify(dit-nick)) { msg dit-nick $time -> $nick $1- } }

Bare skriv /notify <dit-nick> uden < og >

Muh :)
Avatar billede dj_raprap Nybegynder
10. september 2003 - 09:09 #17
rettelse:

alias muh { return Dit-Nick }
alias dnn { return $iif($notify($muh),$true,$false) }
on *:text:*:*:{
if ($target ischan) && ($dnn) { msg $muh Channel ( $+ $chan $+ ): $+($chr(91),$time,$chr(93)) $nick $+ : $1- }
if ($query($target)) { msg $muh Privat ( $+ $nick $+ ): $+($chr(91),$time,$chr(93)) $nick $+ : $1- }
}

Tadaaa :P
Avatar billede dj_raprap Nybegynder
10. september 2003 - 09:10 #18
ok sidste rettelse lol
skift
alias dnn { return $iif($notify($muh),$true,$false) }
til
alias dnn { return $iif($notify($muh).ison,$true,$false) }
Avatar billede cautoo Nybegynder
12. september 2003 - 16:41 #19
hehe, jotak, det var vist også lidt alla det jeg lavede dengang jeg roede med det, for lidt over et år siden :)
Avatar billede goldmember86 Nybegynder
25. oktober 2007 - 16:32 #20
Er der nogle af jer der har fundet et shop modul med mulighed for betaling med dankort?