Avatar billede botha Nybegynder
02. august 2000 - 11:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

fjern auto scandisk i opstart

når min comp. er slukket forkert starter den automatisk op med scandisk
kan dette slåes fra?
hvordan?

botha :-)
Avatar billede trs Nybegynder
02. august 2000 - 11:46 #1
gå i start - vælg kør- skriv msconfig - vælg avanceret - sæt hak i deaktiver scandisk efter forkert lukning

/Trs
Avatar billede aleks Nybegynder
02. august 2000 - 11:47 #2
Vælg Start->Kør og skriv MSCONFIG

Her skal du på fanabladet Generelt trykke på Avanceret og i det nye vindue sætte \"Flueben\" (hak) ud for linien \"Deaktiver Scandisk efter forkert lukning af computeren\"

Nu bliver maskinen genstartet og så skulle det virke.
Avatar billede aleks Nybegynder
02. august 2000 - 11:47 #3
Sorry, det skulle have været et svar.
Avatar billede denboj Nybegynder
02. august 2000 - 12:48 #4
botha / Ellers kan du jo bare slå scan disk fra når den starter ved et simpelt tryk på enter. Efter nogen nedlukninger er det sgu meget rart lige at køre en scandisk - og til andre tider er det bare ligegyldigt
Avatar billede botha Nybegynder
02. august 2000 - 16:02 #5
dette virker kun i win 98 (msconfig)
ikke i win95 ver.2
hvad gør jeg?
Avatar billede goulduck Nybegynder
02. august 2000 - 16:29 #6
Så skal du rette i C:\\MSDOS.SYS, hvor du ført lige skal fjerne skrive/system attributterne.

Under \"Options\" skal du skrive - AutoScan=0 - så skulle den ikke forstyrre dig mere.

Se evt. http://www.eksperten.dk/spm/8467
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2000 - 17:33 #7
Ja ja slå scandisk fra under opstart hvis der sker fejl i forbindelse med forkert nedlukning. Ups og så en skønne dag ingen adgang til windows længere. Død og helved hvad så, med alle mine data m.v. Nej drop den idé Windows er engang kun windows og ikke et eller andet super system.
Avatar billede denboj Nybegynder
02. august 2000 - 19:00 #8
Kharder // helt enig heller afbryde scandisk manuelt end helt at afinstalere det
Avatar billede goulduck Nybegynder
02. august 2000 - 23:24 #9
Jeg må jo indrømme at jeg ikke kørte med autoscan i flere år .... men nu er jeg også meget god til at holde styr på mine harddiske.. :O))

Forresten, så skal du huske at give MSDOS.SYS sine attributter tilbage!