Avatar billede wonsild Nybegynder
06. juni 2002 - 13:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

asp problemer i dreamweaver ultradev

Jeg har oprettet to sider i Dreamweaver Ultradev 4 på en Win2000 Server. En almindelig .htm side og så en .asp side. På .htm siden som hedder "search.htm" har jeg lavet en "form" hvor man skal kunne søge i en access database. Kildekode til den er:

<html>
<head>
<title>Search</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body bgcolor="#6699FF" text="#000000">
<form name="search" method="post" action="results.asp">
  <input type="text" name="textfield">
  <input type="submit" name="Submit" value="Search">
</form>
</body>
</html>

På .asp siden har jeg lavet en "table" som indeholder forskellig information om medarbejderne. Det er så meningen at man skal kunne søge på .htm siden og få resultatet på .asp siden. Kildekoden til .asp siden er:

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT"%>
<!--#include file="Connections/connstaff.asp" -->
<%
Dim Recordset1__MMColParam
Recordset1__MMColParam = "1"
if (Request.Form("Name") <> "") then Recordset1__MMColParam = Request.Form("Name")
%>
<%
set Recordset1 = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Recordset1.ActiveConnection = MM_connstaff_STRING
Recordset1.Source = "SELECT Name, Direct, Mobile, AOH, Initial, Position, Intern, Department FROM staff WHERE Name LIKE '%" + Replace(Recordset1__MMColParam, "'", "''") + "%' ORDER BY Name ASC"
Recordset1.CursorType = 0
Recordset1.CursorLocation = 2
Recordset1.LockType = 3
Recordset1.Open()
Recordset1_numRows = 0
%>
<%
Dim Repeat1__numRows
Repeat1__numRows = -1
Dim Repeat1__index
Repeat1__index = 0
Recordset1_numRows = Recordset1_numRows + Repeat1__numRows
%>
<html>
<head>
<title>Results</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
<%
While ((Repeat1__numRows <> 0) AND (NOT Recordset1.EOF))
%>
<table width="1000" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td width="100">Name:</td>
    <td width="100">Direct:</td>
    <td width="100">Mobile:</td>
    <td width="100">A.O.H.:</td>
    <td width="100">Initial:</td>
    <td width="100">Position:</td>
    <td width="100">Intern</td>
    <td width="100">Department</td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="100"><%=(Recordset1.Fields.Item("Name").Value)%></td>
    <td width="100"><%=(Recordset1.Fields.Item("Direct").Value)%></td>
    <td width="100"><%=(Recordset1.Fields.Item("Mobile").Value)%></td>
    <td width="100"><%=(Recordset1.Fields.Item("AOH").Value)%></td>
    <td width="100"><%=(Recordset1.Fields.Item("Initial").Value)%></td>
    <td width="100"><%=(Recordset1.Fields.Item("Position").Value)%></td>
    <td width="100"><%=(Recordset1.Fields.Item("Intern").Value)%></td>
    <td width="100"><%=(Recordset1.Fields.Item("Department").Value)%></td>
  </tr>
</table>
<%
  Repeat1__index=Repeat1__index+1
  Repeat1__numRows=Repeat1__numRows-1
  Recordset1.MoveNext()
Wend
%>
</body>
</html>
<%
Recordset1.Close()
%>

Når jeg laver en connection til databasen i dreamweaver virker det fint og jeg kan søge på "name" og få de resultater jeg søger. Så snart jeg bruger explorer viser den bare en blank side på .asp siden. Har du/i nogle ideer til hvad der kan være gået galt?
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2002 - 13:37 #1
(Request.Form("textfield")

tror du ikke det vil hjælpe ?
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2002 - 13:39 #2
Fra side 1
<input type="text" name="textfield">

så vil jeg mere at på side 2 skal det være sådan:

if (Request.Form("textfield") <> "") then Recordset1__MMColParam = Request.Form("textfield")

Da det jo er den du indskriver.
Avatar billede wonsild Nybegynder
06. juni 2002 - 13:47 #3
Har rettet det til:
"if (Request.Form("textfield") <> "") then Recordset1__MMColParam = Request.Form("textfield")"
Men stadig blank .asp side.
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2002 - 13:52 #4
Jeg gik ud fra at du indtastere et eller andet i textfield og skulle have det overført til din .asp side. Det skulle den gerne gøre nu. Har du trykket på opdater i browseren ? Desværre kan jeg nok ikke hjælpe dig mere med det, da jeg ikke er nogen haj til det. Er selv nybegynder :-)
Avatar billede avlund Nybegynder
06. juni 2002 - 19:09 #5
Hmm.

Prøv at tjekke a) dine form variables og b) dine permissions. Det er som regel der problemet ligger.