Avatar billede mbm10 Nybegynder
06. juni 2002 - 11:56 Der er 2 kommentarer

Installering af printere

Hvordan installerer jeg printere på netværk i win Xp.

Vi har sat 2 pcére sammen via en D-Link.
Disse kan godt se hinnanden, og det funker ok.
Vi har så 2 printere som er tilsluttet D-Linken via omformere fra Printerkabel til netværkskabel og disse er tilsluttet i D-Linken.
Win Xp finder ikke printeren automatisk. Hvordan installeres de?
Hvis jeg kører add printer, spørger den om portnr. og Ip-adresse, hvordan finder jeg hvilket Ip-adresse de er tilsluttet?
Eller er det nemmeste bare at sætte dem direkte på pcérs printerport, og så køre dem som shared printers.

Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
06. juni 2002 - 12:04 #1
Hvis har sat printerne direkte i Hub'en eller switchen, skal de have en intern printserver, for printeren skal have en ipadresse, for at denne her metode skal kunne lade sig gøre.
Det nemmeste er at tilslutte printeren direkte til maskinen, og så dele printeren.
Avatar billede nielsvp Nybegynder
06. juni 2002 - 15:51 #2
Smid dem på pc'en - en printserver koster jo ca 1000kr for de billige afaik... Det virker jo ligeså godt på pc'en men så skal de jo bare være tændt for at skrive ud på hinandens.... eneste minus.

NVP