Avatar billede poffe Nybegynder
06. juni 2002 - 11:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Loade links ind og analysere dem

Hejsa. Efter at have siddet og kodet en del timer, har jeg endnu ikke fundet nogen løsning på mit problem. Er igang med at lave et Track&Trace system til min firma side. Min plan er da at loade Post.dk's resultatside ind. Analysere den og kun hive selve tabellen hvor der står oplysninger om pakken ud. Dette skal da vises på skærmen. Mit første gæt var:

<?php
$data = include(http://193.3.125.100/jsp/podIndex.jsp?i_lang=IND&i_stregkode=04028041472DK');

//laver da noget analyse på den forhåbentlig fyldte streng
$temp = analyse($data);
// udskriver tabellen
echo $temp;
?>

Urlen som jeg benytter giver i sig selv et resultat. Min include sætning kan bare ikke lige helt styre den. Selve analysen skulle ikke være det store problem. Men selvfølgelig tager jeg MEGET gerne imod gode forslag.

Men kort:
Er der nogen der ved hvordan man henter en url ind i en string. Som jeg kan se virker "include" kun lokalt.

Mvh
Thomas Pedersen
AV-Supply.dk
Avatar billede poffe Nybegynder
06. juni 2002 - 11:25 #1
SORRY. Har kommet til at lave den klassiske fejl. Har siddet og kigget mig TOTAL blind på min kode i nat. Har lige fundet en RIGTIG DUMME THOMAS fejl. Det virker sku nu .)

Unskyld for ulejligheden.

Thomas
Avatar billede andreas Nybegynder
06. juni 2002 - 11:26 #2
det her er ikke testet, men jeg tror det virker :)

<?php
$url = "http://193.3.125.100/jsp/podIndex.jsp?i_lang=IND&i_stregkode=04028041472DK";
$data = include($url);

$split1 = split("?", $url);
$split2 = split("&", $split[1]);
$first = $split2[0];
$second = split2[1];
$split_first = split("=", $first);
$split_second = split("=", $second);
echo $temp;

echo "Type: ".$split_first[1]."<br>\n";
echo "Stregkode: ".$split_second[1]."\n";
?>
Avatar billede poffe Nybegynder
06. juni 2002 - 11:26 #3
ahhhh pis. Så ikke at dit svar var kommet. Ville skynde mig at fjerne det. Hvis jeg kan flyttet pointene så vil jeg gøre det?
Avatar billede poffe Nybegynder
06. juni 2002 - 11:28 #4
Det er ikke selve urlen jeg skal teste på. Det er den HTML side som den giver som resultat.
Avatar billede poffe Nybegynder
06. juni 2002 - 11:30 #5
Måden du splitter på er ret fed. Viste ikke at kan kunne gøre sådanne. Det kan jeg nok godt bruge under selve analysen af det rå HTML dokument som nu ligger inden i min $string.
Avatar billede andreas Nybegynder
06. juni 2002 - 12:29 #6
du bestemmer om jeg skal have point eller ej. Op til dig :)
Avatar billede poffe Nybegynder
06. juni 2002 - 13:57 #7
har givet dem til mig selv. Inden jeg så dit. Det øverste blev accepteret inden it kom på. Men hvis man har mulighed for at trække pointene fra og give dem til dig. Så er det helt ok. Kunne godt bruge dit trick med split :)
Avatar billede andreas Nybegynder
06. juni 2002 - 20:32 #8
du kan bare oprette et nyt spørgsmål, som hedder point til andreas. og så lige skrive linket til det her spørgsmål i det.

Tja, altid noget folk kan bruge det man laver :)