Avatar billede j-hansen Nybegynder
05. juni 2002 - 13:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvad betyder koden

Jeg har fået noget kode som jeg ikke er helt klar over hvad udretter kan nogen være mig behjælpelig
try
        {
            //Indlæs driver server url etc.
            Properties props = new Properties();
            FileInputStream sf = new FileInputStream("Connection.ini");
            props.load(sf);

            //Opret connection til databasen
            String drivers = props.getProperty("jdbc.drivers");
            String url = props.getProperty("jdbc.url");
            String username = props.getProperty("jdbc.username");
            String password = props.getProperty("jdbc.password");
            System.setProperty("jdbc.drivers", drivers);

            connection = DriverManager.getConnection(url, username, password);
            connection.setAutoCommit(false);
        }
        catch (Exception e)

Det er specilt de første linie, jeg ved godt den opretter forbindelse
Avatar billede cbp Nybegynder
05. juni 2002 - 13:22 #1
Koden åbner en ini-fil som indeholder data til en database-connection. Filens indhold smides over i et Properties-objekt som gør det nemt at udtrække de enkelte elementer fra ini-filen.
Avatar billede j-hansen Nybegynder
05. juni 2002 - 16:21 #2
Properties er det noget som er indbygget i java ??
Og hvad er en ini-filen, er det en fil som er stadig er der hvis databasengår ned ?
Avatar billede cbp Nybegynder
05. juni 2002 - 16:30 #3
Her er Sun's klassedokumentation for Properties:
http://java.sun.com/products/jdk/1.1/docs/api/java.util.Properties.html

Ved at gemme oplysningerne om database-connectionen i en ini-fil slipper man for at skulle recompilere sin kode hvis man eks. ændrer password eller hvis man vil skifte fra en udviklings/test-database til en produktions-database.