Avatar billede drdreeper Nybegynder
05. juni 2002 - 12:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Grundloven

Nogen der gider at lave en stil om grunloven for mig?? *lolZzZ*
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. juni 2002 - 12:58 #1
*LOL* ja for 5000 goe danske kroner :0)
Avatar billede nuki Nybegynder
05. juni 2002 - 13:03 #2
Avatar billede nuki Nybegynder
05. juni 2002 - 13:05 #3
Avatar billede zhooter Nybegynder
05. juni 2002 - 13:44 #4
Avatar billede nuki Nybegynder
05. juni 2002 - 14:07 #5
tsk ligger det samme som jeg har skrevet 39 minutter efter lamt tsk
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. juni 2002 - 17:25 #6
ja det er sq snart mere reglen end undtagelsen..
Avatar billede ssjgoku Nybegynder
10. august 2002 - 14:29 #7
Jeg kan skrive KORT om den :)

150 ÅR MED GRUNDLOVEN....

Er grundloven vigtig for den enkelte bruger ?

Love og andre bestemmelser kan for mange være svære at forstå. Det kan være vanskeligt overhovedet at få en fornuftig sammenhæng ud af nogle love, fordi lovene handler om et meget specielt emne. Men især fordi de er skrevet på et svært sprog. Lovene er skrevet, så jurister kan læse og tolke dem, og ikke sådan som fx en avisartikel er skrevet.
Love kan regulere næsten hvad som helst. Der findes foreksempel skattelove, love om arbejdsmiljø og tekniske love om energi-forsyning. I nutidens Danmark findes der faktis love om stort set alt.
Men ikke alle love berører os direkte i hverdagen.Det er de færreste, der har behov for at sætte sig ind i det, der kaldes detail-lovgivning. Det er den lovgivning, der regulerer alle mulige spcielle emner, fx love om stærkstrøm, love om vandforsyning og love om arbejdsmiljø.
Grundloven betyder derimod noget for alle borgere. Uanset om man er ung eller gammel, og uansetat man tænker på den i dagligdagen.

Det var KORT om GRUNDLOVEN ! ! !.......

(Jeg har selv haft stil for sidste år om Grundloven :D)

Mvh. mig....... hvis du har spørgsmål så E-Mail mig på sajeel@ofir.dk :), ses
Avatar billede ssjgoku Nybegynder
10. august 2002 - 14:31 #8
Hvis der er fejl må du selv rette dem :D........ jeg har ikke rettet det :(
Avatar billede ssjgoku Nybegynder
10. august 2002 - 14:32 #9
Ups...... der er en lille fejl...... jeg retter den lige :)

150 ÅR MED GRUNDLOVEN....

Er grundloven vigtig for den enkelte bruger ?

Love og andre bestemmelser kan for mange være svære at forstå. Det kan være vanskeligt overhovedet at få en fornuftig sammenhæng ud af nogle love, fordi lovene handler om et meget specielt emne. Men især fordi de er skrevet på et svært sprog. Lovene er skrevet, så jurister kan læse og tolke dem, og ikke sådan som fx en avisartikel er skrevet.
Love kan regulere næsten hvad som helst. Der findes foreksempel skattelove, love om arbejdsmiljø og tekniske love om energi-forsyning. I nutidens Danmark findes der faktis love om stort set alt.
Men ikke alle love berører os direkte i hverdagen.Det er de færreste, der har behov for at sætte sig ind i det, der kaldes detail-lovgivning. Det er den lovgivning, der regulerer alle mulige spcielle emner, fx love om stærkstrøm, love om vandforsyning og love om arbejdsmiljø.
Grundloven betyder derimod noget for alle borgere. Uanset om man er ung eller gammel, og uanset at man tænker på den i dagligdagen.
Avatar billede ssjgoku Nybegynder
10. august 2002 - 14:33 #10
Sååååå...............
Avatar billede jadetermig Nybegynder
26. august 2002 - 08:48 #11
Beskrivelse: Mundtlig karakter hvor ØMU-opgaven delvis indgår og grundloven udgør den del af opgaven som var ukendt. Eksamen spørgsmålet var hvorfor Eu-direktiver kan undergrave den danske Grundlov, og til sidst inddrages opgaven. Selve opgaven tager et indblik i tilhænger og modstanders argumenter omkring ØMUén, med hovedvægt på den 3. fase.

Bedømmelse: 13 på niveau b..

Opgave:
www.weblauncher.dk/lawrizze/opgave.pdf
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 02:56 #13
lukketid?!