Avatar billede honning Nybegynder
05. juni 2002 - 12:21 Der er 1 kommentar

find Dom element

Hej Eksperter.

Jeg programmere en ASP side i JScript som får en XML side ind vha en form. Det jeg gerne vil er at teste om det er den ene eller den anden XML side der kommer ind. XML siderne kan skelnes fra hinanden da de indeholder forskellige elementer. Dvs. Hvis formen indeholder en XML side med elementet <sync> skal der ske én ting. Hvis det er en anden XML side med elementet <Report> så skal der ske noget andet.

Jeg er noget så langt:
<%@LANGUAGE=JScript%>
<%
var xmlDoc = new ActiveXObject("Microsoft.XMLDOM");
xmlDoc.async = false;
xmlDoc.loadXML(Request.Form("xml"));

// check if sync
if ( xmlDoc.getElementsByTagName("sync").nodeName == "sync")

%>

Men det virker ikke :) Og jeg ved at XML siden der i formen indeholder et <sync> tag.
Avatar billede medions Nybegynder
14. juni 2002 - 07:46 #1
Du er nødt til at kører det igennem med en For...Each...Next løkke, som så kører alle tagsne igennem!

for each x in xmlDoc.documentElement.childNodes
      if (x.tabName == "sync") {
          Response.Write(x.tagName & "<br />")
          }
next

//>Rune