Avatar billede egenfeldt Nybegynder
04. juni 2002 - 20:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Tekstfelter skal lave linieskift

Hej Alle

Har en lille skønhedsfejl jeg gerne ville have rettet, hvis nogle ved hvordan.. måske er det ikke så simpelt, men her er det..

Laver en tekstformular i ASP og VBscript som sendes til Access database med SQL kommandoer.

Jeg vil gerne have, at når man laver [ENTER] i tekstfelttet så skal det også vises, når man senere henter posten... er der nogle der ved hvordan?

MVH Simon
Avatar billede tblaster Nybegynder
04. juni 2002 - 20:35 #1
Du skal bar bruge funktionen replase lige inden du lagre informationen i databasen:

variabel = Replace(vbCrLf, "<br>", variabel)
Avatar billede egenfeldt Nybegynder
04. juni 2002 - 20:37 #2
hmm - okay dvs. når jeg har hentet gennem request.query , så laver jeg for hver variable en replace?

Simon
Avatar billede tblaster Nybegynder
04. juni 2002 - 20:43 #3
Bare lave det hele når det føjes ind i din database. Lige inden du lagre den tekst fra tekstfeltet så bare bruge overstående. Når du så henter teksten så har den lavet linieskift!
Avatar billede egenfeldt Nybegynder
04. juni 2002 - 20:48 #4
Hmmm - nu sætter den slet ikke filen ind. Mit script ser ud som nedenstående.. Er det rigtige sted, den sætter det ind (parentes, jeg har et shitload flere variabler, men har fjernet dem for nemheds skyld)

navn = Request.Form("navn")
andet = Request.Form("andet")

navn = Replace(vbCrLf, "<br>", navn)
andet = Replace(vbCrLf, "<br>", andet)

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.MapPath("relationer.mdb")

' Opbygger en dynamisk SQL streng

SQLstmt = "INSERT INTO users (navn, andet)"
SQLstmt = SQLstmt & "VALUES ('" & navn & "', '" & andet & "')"

Conn.Execute (SQLstmt)

conn.Close
Set conn = nothing
Set SQLstmt = nothing
    %>

MVH Simon
Avatar billede tblaster Nybegynder
04. juni 2002 - 20:50 #5
Det er jo ikke navnet og andet du skal overskrive men variablen ENTER ...

navn = Request.Form("navn")
andet = Request.Form("andet")

variabel = Replace(vbCrLf, "<br>", variabel)

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.MapPath("relationer.mdb")

' Opbygger en dynamisk SQL streng

SQLstmt = "INSERT INTO users (navn, andet)"
SQLstmt = SQLstmt & "VALUES ('" & navn & "', '" & andet & "')"

Conn.Execute (SQLstmt)

conn.Close
Set conn = nothing
Set SQLstmt = nothing
    %>
Avatar billede egenfeldt Nybegynder
04. juni 2002 - 20:58 #6
hmm - synes ikke det virker... Jeg har forstået det rigtigt, at jeg skriver bare ordret:

variabel = Replace(vbCrLf, "<br>", variabel)

Og så er det ligegyldigt hvor mange variable jeg har oven over dvs. udover navn, andet etc.

Man skal ikke gøre noget bestemt med den form man laver? Jeg har lavet den som en helt almindelig html form?

Simon
Avatar billede tblaster Nybegynder
04. juni 2002 - 21:56 #7
Det var sådan jeg fik min til at køre i sin tid.
Avatar billede egenfeldt Nybegynder
04. juni 2002 - 22:00 #8
ok - jeg prøver at nørkle videre

Tak for hjælpen

Simon
Avatar billede tblaster Nybegynder
04. juni 2002 - 22:12 #9
det var så lidt