Avatar billede wheatus Nybegynder
04. juni 2002 - 16:48 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ingen internetforb - registrere ?

Jeg har købt en computer med en ægte version af windows xp og nu vil xp have at jeg registerer min windows xp. Det kan da ikke være rigtigt !!!

Jeg har ingen internetforb og det skal microsoft heller ikke bestemme om jeg skal have.

hjææææææælp - det haster
der må være en måde at komme uden om det på...
på forhånd tak
wheatus
Avatar billede codie Nybegynder
04. juni 2002 - 16:50 #1
Du kan ikke bare annullere ?
Avatar billede wheatus Nybegynder
04. juni 2002 - 16:54 #2
nej den tæller ned fra 30 dage og derefter blokerer den...hyggeligt
Avatar billede codie Nybegynder
04. juni 2002 - 16:55 #3
Så du kan slet ikke bruge din computer uden at skulle registrere ?
Avatar billede wheatus Nybegynder
04. juni 2002 - 16:58 #4
nej ikke efter nedtællingen er sluttet og det er den nu...
Avatar billede tjacob Juniormester
04. juni 2002 - 17:00 #5
Klippet fra XP-hjælp:

Sådan aktiveres Windows via telefon:

Guiden Produktaktivering i Windows findes i Systemværktøjer. Klik på Start, peg på Alle programmer, peg på Tilbehør, peg på Systemværktøjer, og klik derefter på det relevante ikon, hvis du vil åbne et systemværktøj., og klik derefter på Aktiver Windows.
Følg vejledningen på skærmen for at aktivere produktet.

Bemærk!
Du kan også starte guiden Produktaktivering i Windows ved at klikke på Start, klikke på Kør og skrive "oobe/msoobe /a".
Hvis du ikke har et modem eller en Internetforbindelse, kan du aktivere dit eksemplar af Windows ved at ringe til en kundeservicerepræsentant hos Microsoft. Det er hurtigt og nemt at aktivere Windows, og du skal hverken opgive navn eller andre personlige oplysninger.

Hvis du endnu ikke har aktiveret Windows XP, kan du starte aktiveringen ved at klikke på ikonet til Windows-produktaktivering på proceslinjen. Når du har aktiveret Windows XP, vises ikonet ikke længere på proceslinjen. Hvis du vælger ikke at aktivere nu, vises der jævnligt påmindelser i løbet af de næste 30 dage. Når tiden er udløbet, skal du aktivere for at kunne fortsætte med at bruge Windows.

/tjacob
Avatar billede annikadk Nybegynder
04. juni 2002 - 17:00 #6
Du skal I så fald ringe ind til MS på det nr der er oplyst - hav din key til XP klar, og du får en MEGET lang kode at indtaste der hvor den kunne lave det online-dims.
Avatar billede wheatus Nybegynder
04. juni 2002 - 17:11 #7
jeg kan ikke engang trykke på start. Når windows starter op er der 2 valgmuligheder
1 aktiver windows (det kan jeg ikke fordi det sker via nettet, tlf er fint nok, MEN tlf'en snakker ikke sammen med min PC så det dutter ikke)
2 aktiver ikke windows - hvorefter pc'en slukker

Nu må genierne på banen...hvor er i
Avatar billede wheatus Nybegynder
04. juni 2002 - 17:18 #8
dette spørgsmål skal annulleres jeg ved bare ikke hvordan
Avatar billede annikadk Nybegynder
04. juni 2002 - 17:18 #9
hvis du siger aktiver, har du så ikke muligheden for at lade den køre igennem og derefter på oplyst et telefonnnr??
Kan ikke huske hvordan vi gjorde, men måtte selv ringe den ene gang, da vi havde fået sat uret i windows frem *doh* og dermed ikke kunne komme ind + deres onlineservice var nede.
Avatar billede annikadk Nybegynder
04. juni 2002 - 17:19 #10
Du kan ikke annulere et spr. på E, kun lukke det
Avatar billede wheatus Nybegynder
04. juni 2002 - 17:24 #11
annikadk gider du ikke skære det ud i pap hvad jeg skal gøre - skridt for skridt
Avatar billede tjacob Juniormester
04. juni 2002 - 17:26 #12
Hvis du nu havde læst svarene:

Du skal ringe til MS, og få oplyst en aktiveringskode, som du skal indtaste under aktiver ved opstart. Jeg citerer igen:
"Hvis du ikke har et modem eller en Internetforbindelse, kan du aktivere dit eksemplar af Windows ved at ringe til en kundeservicerepræsentant hos Microsoft. Det er hurtigt og nemt at aktivere Windows, og du skal hverken opgive navn eller andre personlige oplysninger."

Hvis den insisterer på at kalde op over nettet må det være en indstilling du selv har lavet tidligere.
Hvad du så skal gøre må du kunne få oplyst hos MS.

Du lukker spørgsmålet ved selv at svare, og tage points til dig selv.
Avatar billede wheatus Nybegynder
04. juni 2002 - 20:43 #13
lukker