Avatar billede justin Nybegynder
31. juli 2000 - 17:29 Der er 1 kommentar og
1 løsning

sql og gennemsnit...

jeg har en access database. i denne har jeg en kolonne med tal som er sat til formattet \"decimal\". jeg forsøger at lave en AVG med en sql streng på denne kolonne via ASP, men dette resultere bare i at jeg for 0 returneret. Hvis jeg går ind og ændre datatypen til \"Integer\" i databasen virker AVG funktionen fint. Kan det virkelig være rigtig at access ikke kan klare at lave gennemsnit på en decimal kolonne? hvis ja er der nogen måde jeg nemt kan komme udenom dette problem?

-justin

min sql streng:

SELECT AVG([Gennemsnit]) AS samGennemsnit FROM tblAnmeld
Avatar billede flemming Nybegynder
31. juli 2000 - 18:04 #1
Hej

Har lige oprettet et felt i access (97) af typen double og angivet at det skal være med to decimaler - proppet lidt data i de 5 første rækker og derefter taget

SELECT AVG(X) FROM TEST

og det giver ingen problemer.
Avatar billede justin Nybegynder
31. juli 2000 - 20:01 #2
har fået det til at virke :P

her er dine point.