04. juni 2002 - 11:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

function til at regne på felter

Jeg har:

function  doMathOnBilegg(valueformFeild,valuePrice,ReturnvalueFeild) {// valueformFeild,valuePrice, ReturnvalueFeild
//        doMathOnBilegg(oShirt2_3y,'50',oShirt2_3yPrice);
def = eval(valueformFeild);
hest = eval(valuePrice);
//        var one = eval(document.FormName.oShirt2_3y.value)
var one = hest
//        var two = eval(document.FormName.oShirt2_3y.value)
var two = def
var prod = one  *  two

document.FormName. + ReturnvalueFeild+ .value = custRound(prod,2);
}
function custRound(x,places) {
return (Math.round(x*Math.pow(10,places)))/Math.pow(10,places)
}

Problemet er denne linie:
document.FormName. + ReturnvalueFeild+ .value = custRound(prod,2);

Jeg får den ikke til at skrive tilbage til det feild som jeg har "fodret" den med i ReturnvalueFeild!
ReturnvalueFeild kunne være "SalesPrice" som er et formfelt, hvor jeg skal have skrevet resultatet ud i.

/def
Avatar billede -mundi- Nybegynder
04. juni 2002 - 11:32 #1
prøv

document.FormName.elements[ReturnvalueFeild].value = custRound(prod,2);
Avatar billede -mundi- Nybegynder
04. juni 2002 - 11:33 #2
btw så staves har du stavefejl med feild=field men hvis du har samme navn over det hele er det slf ligemeget
Avatar billede -mundi- Nybegynder
04. juni 2002 - 11:34 #3
he he og jeg har vist en grim skrivefejl,men du forstår forhåbenligt hvad jeg mener :-)
04. juni 2002 - 11:40 #4
voilá :-))
04. juni 2002 - 12:01 #5
BTW:

Hvis disse to felter indeholder et tal, f.eks: 5
document.FormName.1.value
document.FormName.2.value

Så når jeg gør sådan
document.FormName.1.value  + document.FormName.2.value
så får jeg 55
hvordan får jeg 10 som resultat isteden for?
Avatar billede -mundi- Nybegynder
04. juni 2002 - 12:09 #6
Det er fordi du har 2 stykker tekst som du vil "plusse", scriptet ved ikke at du vil lægge dem sammen som tal og da + kan begge dele vælger den at arbejde med værdierne som tekststykker...

du kan komme uden om det ved at gøre sådan her:
(document.FormName.1.value-0) + (document.FormName.2.value-0)
04. juni 2002 - 12:10 #7
Number(document.FormName.1.value) right?
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. juni 2002 - 12:21 #8
anførselstegn, anførselstegn, anførselstegn, anførselstegn, anførselstegn, anførselstegn,

//        doMathOnBilegg(oShirt2_3y,'50',oShirt2_3yPrice);

her benytter du anførselstenenen præcis omvendt af som de burde bruges.

50 er en talværdi. der skal ikke anføselsteng om.

oShirt2_3y er et navn. du ønsker at fortælle at navnet staves med de bogstaver i den rækkefølge. Der skal anførseltegn om.

jeg tipper det er det samme med oShirt2_3yPrice

så lav kaldet som:
//        doMathOnBilegg('oShirt2_3y',50,'oShirt2_3yPrice');

men det er ikke nok til at fikse den der adresselinie. brug:
    document.FormName[ReturnvalueFeild].value = custRound(prod,2);

mvh JakobA