Avatar billede stringbuffer Nybegynder
04. juni 2002 - 10:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fryser under boot

Jeg har en PC med K7S5A bundkort, Duron 900 MHz CPU og 256 MB SDRAM PC133. Der er en Seagate Barracuda IV disk i.

Der er installeret FreeBSD på maskinen. Nogle gange "hænger" den under boot hvor den sidste beskedlinie er
Routing deamons:.
eller lignende...

Hvad er problemet og hvorfor sker det ikke hver gang men kun når maskinen har været slukket i noget tid?
Avatar billede signout Nybegynder
04. juni 2002 - 11:02 #1
Er du sikker på at den fryser, og ikke bare har problemer med at kontakte en nameserver?
Jeg vil umiddelbart tro at det skyldes den gateway du bruger for at lukke maskinen ud på internettet. Hvis BSD maskinen ikke kan få fat på nameserveren vil den stå stille i 60 sekunder mens den venter på at requesten timer ud.
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
04. juni 2002 - 11:18 #2
Det er ikke det. Den fryser i uendelighed. Den reagerer heller ikke på tastaturtryk imens, som den ellers plejer under boot. Og så er det lidt underligt at jeg kan trykke på reset-knappen og så booter den normalt (efter disk tjek), er det ikke? Og at jeg kan reboote den og så virker den som regel.
Avatar billede signout Nybegynder
15. september 2002 - 15:08 #3
Det lyder som en hardwarefejl.
Hvis det ikke hjælper at upgrade til 4.6.2 så skal du lede efter fejl i din HW i stedet.