Avatar billede perjelau Nybegynder
04. juni 2002 - 09:17 Der er 8 kommentarer

Computer vil ikke genstarte

Jeg har i et stykke tid haft problem med w2k.  Blå skærm, og jeg kan ikke nå at læse, hvad den skriver, før end win har genstartet. Men nu vil maskinen overhovedet ikke genstarte, men skal slukkes ved at holde tænd/slukknappen inde, for derefter at starte igen. Hvad er der galt.
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
04. juni 2002 - 09:21 #1
hvis det var mig, så ville jeg tage det store skridt og formatere og installere igen
Avatar billede peet-49 Novice
04. juni 2002 - 09:25 #2
Boot op på win2000 skiven og vælg reparer.
Avatar billede perjelau Nybegynder
04. juni 2002 - 18:17 #3
En formatering er vel lige i overkanten, min hd blev formateret for 4 mdr. siden, men jeg har prøvet at geninstallere Win.  Jeg er næsten sikker på at fejlen skyldes hardware, men hvor.  Jeg har hørt at w2k er meget følsom over for defekt hardware.  En ting er sikkert, det skyldes ikke virus eller en overfragmenteret hd.
W2k kan heller ikke se konflikter eller andre problemer.
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
05. juni 2002 - 07:59 #4
Hvis du mener at der er skabt konflikter, så kan det også være nogle drivere til noget software, som du har installeret lige inden at den begyndte at gå i BSOD.
Grunden til at jeg foreslog en formatering er at jeg sidder med samme problem med XP, og der har jeg fundet ud af at det er min mediaplayer der skaber konflikter - og eneste løsning for mig er en formatering, da media player ikke kan fjernes :-(
Men hvis du har installeret noget software som kan fjernes igen. Ja så er det jo klart den bedste løsning
Avatar billede peet-49 Novice
05. juni 2002 - 09:19 #5
Formatering er sidste løsning med XP og 2000, der findes mange muligheder til, at reparere med i Xp: systemgendannelse og reparer og 2000 har også reparer. Sæt først boot til CD-ROM, boot op og vælg reparer, og vent til det er kørt færdigt.
Avatar billede perjelau Nybegynder
15. juni 2002 - 10:37 #6
jeg har prøvet at reparere, virker ikke - det må være en hardwarefejl
Avatar billede peet-49 Novice
15. juni 2002 - 12:58 #7
Det kan lige så godt være en softwarefejl, forkert driver eller lign.Tryk F5 under opstart, så kommer du i fejlsikret tilstand, kør en complet scandisk.
Avatar billede resten Nybegynder
15. juni 2002 - 12:59 #8
Ellers skal du prøve at skrive sfc /scannow i kør med din cdrom i drevet så skifter den alle dine windows filer.