Avatar billede kondi.koder Nybegynder
04. juni 2002 - 03:56 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Sql fejl: To few parameters

Hejsa !!

Jeg har flg. SQL sætning:

Insert into replies (topic, content, author, created, visible, parent) values( 'SV:Testpost', 'vbxfbxzfbzfbzfdbzf', '[bruger]', #6/4/2002 3:52:20 AM#, True, 1)

Som, når jeg executer den, giver flg. fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e10'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too few parameters. Expected 1.

Er det noget i kan forklare ??

- kondi.koder :-)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
04. juni 2002 - 04:05 #1
kender ikke til asp, men mangler du ikke et par ' ' om #6/4/2002 3:52:20 AM# og True
Avatar billede kondi.koder Nybegynder
04. juni 2002 - 04:30 #2
Nej, det skal være havelåger fordi det er en dato, men måske jeg skulle ændre datoformatet....
Avatar billede medions Nybegynder
04. juni 2002 - 07:12 #3
Insert into replies (topic, content, author, created, visible, parent) values( 'SV:Testpost', 'vbxfbxzfbzfbzfdbzf', '[bruger]', '#6/4/2002 3:52:20 AM#', 'True', 1)

Det er rigtig nok hvad ztyxx siger, der skal være ' rundt om..!
Avatar billede eagleeye Praktikant
04. juni 2002 - 09:33 #4
Prøv at tjekke du har stavet kolonne navne rigitgt (topic, content, author, created, visible, parent) samt tabel navnet replies.
Rigtigt som at de er stave på samme måde i databasen.
Avatar billede tmceu Praktikant
04. juni 2002 - 10:27 #5
Jeg tror at det er din connection der mangler noget på. Hvis ovenstående ikke hjælper, vis lidt mere kode...
Avatar billede rxftp Nybegynder
04. juni 2002 - 11:26 #6
Det er dine feltnavne det er galt med! prøv at sæt [] rundt om dem så det bliver til:
  strSQL = "Insert into replies ([topic], [content], [author], [created], [visible], [parent]) values( 'SV:Testpost', 'vbxfbxzfbzfbzfdbzf', '[bruger]', #6/4/2002 3:52:20 AM#, True, 1);"
Man skal passe på de engelske navne i databaser!

Rock on,
rxFTP
Avatar billede rxftp Nybegynder
04. juni 2002 - 11:26 #7
og replies også måske! [replies]
Avatar billede tmceu Praktikant
04. juni 2002 - 12:08 #8
rxftp >> ingen af ovenstående feltnavne eller tabelnavnet optræder på listen over reserverede ord i Access 2000/2002, så den holder ikke (selv om jeg er helt enig i at man skal være opmærksom :-)

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q209187
Avatar billede rxftp Nybegynder
04. juni 2002 - 16:45 #9
hmm forsøget værd! ;)
Avatar billede kondi.koder Nybegynder
05. juni 2002 - 15:54 #10
Hejsa !!

Jeg kan på forhånd sige, at der ikke skal være ' uden om datofelter.
Det har jeg adskillige queries der kører med.
Og jeg har stavet mine feltnavne rigtigt. Er det mindste man kan gøre, før man smider det herud, efter min mening. Men eagle har ret i, at det tit er problemet :-)
Jeg vil tro, at rxFTP kan have ret i det med de reserverede ord, TRODS det at de ikke står på listen. Det er sket for mig før, at den ikke spiste ord, som ikke stod på negativlisten.
Men jeg kiker lige på det, og vender tilbage, når jeg finder ud af noget....eller finder ud af at jeg ikke finder ud af noget :-)

- kondi.koder :-)
Avatar billede kondi.koder Nybegynder
05. juni 2002 - 15:57 #11
Note:

Doh doh doh doh!
Var en fejl at jeg afviste rxFTP...så jeg siger lige til hvis jeg får brug for et svar mere.

- kondi.koder :-)
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. juni 2002 - 16:06 #12
true ryger det i et Ja/Nej Treue/False felt?
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. juni 2002 - 16:07 #13
Eller sagt på en anden måde er visible et Ja/Nej (True/False) felt?
Avatar billede kondi.koder Nybegynder
14. august 2002 - 21:32 #14
Hej Igen!

Her har vi vist endnu en *dead end*, så lukker.
Det var vist en af de koder jeg endte med at lave helt om...vbscript stinker lidt til db kodning :-)

- kondi.koder :-)
Avatar billede kondi.koder Nybegynder
14. august 2002 - 21:32 #15
*luk*