Avatar billede fear Nybegynder
04. juni 2002 - 00:40 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

upload fil i jsp?

Jeg har dowloaded pakken fra http://www.servlets.com/cos/index.html.

Men jeg synes ikke der er nogle eksempler med i doc'en?

Jeg synes kun at der er java doc med!

Kan nogen hjælpe med et eksempel til brug at upload-pakken?
Avatar billede disky Nybegynder
04. juni 2002 - 00:51 #1
Du går sådanne her:

                try
                {
                    MultipartRequest multi = new MultipartRequest(request, currentDir, 5 * 1024 * 1024);
                }
                catch (IOException e)
                {
                    //upload error
                }
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2002 - 01:19 #2
Se spørgsmål nummer!
Avatar billede fear Nybegynder
04. juni 2002 - 01:51 #3
jeg går ud fra at dine parameter er:
request - the servlet request.
saveDirectory - the directory in which to save any uploaded files.
maxPostSize - the maximum size of the POST content.

Jeg er ikke så glad for servletter. Kan du ikke vise et eksempel som jeg kan bruge på en jsp side?
Avatar billede fear Nybegynder
04. juni 2002 - 02:08 #4
ok, jeg har forsøg dette i en jsp fil, men får en fejl!

  <%@ page import="java.util.*" %>
  <%@ page import="com.oreilly.servlet.*" %>
    <%

  String fileDir = "C:\\";

      MultipartRequest multi = new MultipartRequest(request, fileDir, 10*1024*1024);

  %>

Fejlen lyder:

java.io.IOException: Posted content type isn't multipart/form-data
    at com.oreilly.servlet.multipart.MultipartParser.<init>(MultipartParser.java:130)
    at com.oreilly.servlet.multipart.MultipartParser.<init>(MultipartParser.java:94)
    at com.oreilly.servlet.MultipartRequest.<init>(MultipartRequest.java:219)
    at com.oreilly.servlet.MultipartRequest.<init>(MultipartRequest.java:106)
    at _start__jsp._jspService(/upload/start.jsp:11)
    at com.caucho.jsp.JavaPage.service(JavaPage.java:74)
    at com.caucho.jsp.Page.subservice(Page.java:485)
    at com.caucho.server.http.FilterChainPage.doFilter(FilterChainPage.java:181)
    at com.caucho.server.http.Invocation.service(Invocation.java:291)
    at com.caucho.server.http.CacheInvocation.service(CacheInvocation.java:132)
    at com.caucho.server.http.HttpRequest.handleRequest(HttpRequest.java:217)
    at com.caucho.server.http.HttpRequest.handleConnection(HttpRequest.java:159)
    at com.caucho.server.TcpConnection.run(TcpConnection.java:136)
    at java.lang.Thread.run(Thread.java:479)

Siger det dig noget?
Avatar billede disky Nybegynder
04. juni 2002 - 11:03 #5
request er et objekt af type ServletRequest, den har alle JSP side også :)

Den fejl du får skyldes fejl i din HTML side.

Du skal jo lave noget html som har en form, med et input field = 'file'

Jeg kan grave mit eksempel frem når jeg kommer i nærheden af min PC igen.
Avatar billede disky Nybegynder
04. juni 2002 - 11:06 #6
prøv med:

<form action="DinUploadSide.jsp" method="post">
<input type="file" name="image1">
<input type="submit">
</form>
Avatar billede fear Nybegynder
04. juni 2002 - 11:47 #7
Disky:

jeg har en form, som ligner din, men jeg får stadig samme fejl.

Men jeg kan godt vente til senere, når du kommer i nærheden af din egen PC :-)
Avatar billede disky Nybegynder
04. juni 2002 - 12:04 #8
fint fint, jeg poster min egen form når jeg kommer hjem, den virker nemlig. Den bliver faktisk den dag i dag anvendt på Sol's Subnet :)
Avatar billede disky Nybegynder
04. juni 2002 - 18:12 #9
brug:

<form action="DinUploadSide.jsp" method="post" encType="multipart/form-data">
<input type="file" name="image1">
<input type="submit">
</form>

Så skulle det virke
Avatar billede fear Nybegynder
04. juni 2002 - 19:52 #10
nu virker det jo :-)

Disky:
Jeg tillader mig lige her at spørge om du ligger inde med en simpel jsp gæstebog, som jeg kan "låne" ?
Avatar billede fear Nybegynder
04. juni 2002 - 19:54 #11
eller ved hvor jeg evt. kan finde en henne
Avatar billede disky Nybegynder
05. juni 2002 - 02:38 #12
Email mig lige på disky@hotmail.com

så skal jeg sende min gæstebog til dig, dog skal de siges at den bestemt ikke er smuk, men den virker :)