Avatar billede lubbers Nybegynder
03. juni 2002 - 12:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forskel ???

Jeg har et udtræk fra et tekstfelt, og et udtræk fra et notatfelt. Begge er fra accessdatabase.

<%If IsNull(objRS("ENG 2 SEM")) Then Response.write "Ingen information i database" else Response.write objRS("ENG 2 SEM") End if%>

Ved tekstfeltet udskriver den objRS(""), men ved notatfeltet vil den ikke udskrive objRS("").
Nogen der kender til problemet.

Har prøvet det her:
'Response.write Len(objRS("ENG 1 SEM"))
(resultat her er 162)
                            If Len(objRS("ENG 1 SEM"))<=1 Then Response.write "Ingen information i database" else Response.write objRS("ENG 1 SEM") End if%>
Det her udskriver ikke objRS("")
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
03. juni 2002 - 12:26 #1
Prøv at lave 'ENG 2 SEM' om til 'ENG2SEM' og det samme ved 1'eren. Selvf. åde i kode og database. Tror ikke den ka' li' det mellemrum.
Avatar billede lubbers Nybegynder
03. juni 2002 - 12:31 #2
Det hjælper ikke.
Avatar billede eagleeye Praktikant
03. juni 2002 - 12:55 #3
Prøv dette jeg har nogle gange set at man kun kan bruger en kolonne i et recordset en gang... det lyder underligt med...:

end_2_sem = objRS("ENG 2 SEM")
if len(""& end_2_sem &"") = 0 Then
  Response.write "Ingen information i database"
else
  Response.write end_2_sem
End if
Avatar billede cbp Nybegynder
03. juni 2002 - 13:05 #4
Et notat-felt kan kun bruges én gang så den skal straks smides over i en variabel som du så efterfølgende bruger i stedet for feltet. Derudover skal du sørge for at notat-feltet er det sidste felt i listen af felter du vil udtrække med din SELECT, altså:

SELECT felt1, felt2, felt3, mitnotatfelt
FROM .....
WHERE ....
Avatar billede lubbers Nybegynder
03. juni 2002 - 13:18 #5
notatfeltet behøver åbenbart ikke være det sidste i udtrækket, det har jeg ikke lavet om på. Men nu virker det Tusinde tak.