Avatar billede artery_graphics Nybegynder
03. juni 2002 - 10:24 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Genvej i ny Photoshop 7.0

Hvad er genveje til at vise/skjule GUIDES i den
ny Photoshop 7.0 ... den plejede at være CTRL+*
Avatar billede Himbear Nybegynder
03. juni 2002 - 11:17 #1
Har du set om der en funktion til at redigere genveje? Der vil du hvert fald kunne se det. Prøv at kigge nederst i Edit menuen.
Avatar billede Himbear Nybegynder
03. juni 2002 - 11:18 #2
Men jeg synes nu det plejer at være Ctrl+h
Avatar billede artery_graphics Nybegynder
03. juni 2002 - 11:31 #3
Nope ... ingen af delene virker
Avatar billede obe-lix Nybegynder
03. juni 2002 - 16:11 #4
Du skal bruge alt+ctrl+;

/obe-lix
Avatar billede obe-lix Nybegynder
03. juni 2002 - 16:13 #5
Sorry Det er Ctrl+; for at vise guides og alt+ctrl+; for at låse guides.
Avatar billede artery_graphics Nybegynder
03. juni 2002 - 16:54 #6
Ja det har jeg også fundet ud af. MEN DER SKER INTET
I PS 6.0 var det CTRL+ tasten med stjernen der slog
GUIDES til og fra ... men i 7.0 er det GRID der slås
til og fra med denne funktion ... men hva' så med
GUIDES?
Avatar billede Himbear Nybegynder
03. juni 2002 - 18:31 #7
Det er nok fordi det er lavet til et engelsk tastatur. Men Ctrl+h virker, den skjuler/viser så godt nok alt, grid, guides osv. men det er bedre end ingenting.
Avatar billede nicofrench Nybegynder
19. juni 2002 - 21:25 #8
Den genvej er ikke ændret
Avatar billede artery_graphics Nybegynder
20. juni 2002 - 12:52 #9
Hvis den genvej ikke er ændret i PS 7.0, hvorfor kan jeg så ikke
slå GUIDES til og fra ved at holde CTRL nede og trykke på * (stjerne) !!?!

Lars
Avatar billede nicofrench Nybegynder
22. juni 2002 - 04:53 #10
ok, her er hvad du gør: skriver hvilket styresys du har, på hvilket sprog din Photokop er på ect.
så skal jeg se om der ved et eller andet mirakel er en bizar sammensætning som adskiller dig fra resten af verdens brugere....

Og genvejen er stadigvæk ikke ændret... det kan alle som har købten licens læse sig til... det står jo som de fleste ved, i det matriale som følger med licensen...

Jeg har testet Potoshop på dansk og engelske indstillinger, tastatur, styresys, ect. og der er ingen ændring på denne funktion, fra den tidligere version, nemlig 6.0...
Avatar billede artery_graphics Nybegynder
23. juni 2002 - 15:50 #11
Okay.. Sidder på en PC med Windows XP Pro på engelsk med Photoshop 7.0 på engelsk.
I min Photoshop 6.0 (på samme styrersystem) kan jeg med genvejen CTRL og * (stjerne) slå
mine guidelines til og fra... men det kan jeg ikke i 7.0 ... Jeg kan heller ikke se at der sker
noget når jeg trykker CTRL+H i 7.0

Jeg fatter det ikke ...
Avatar billede nicofrench Nybegynder
26. juni 2002 - 05:25 #12
det er sku mærkeligt...
måske noget med din tastatur indstilling, som tino_bh  har været lidt inde på...
Avatar billede artery_graphics Nybegynder
26. juni 2002 - 09:13 #13
Hmm.. ja! Jeg må prøve mig frem..
Avatar billede nicofrench Nybegynder
26. juni 2002 - 17:15 #14
har du tjekket for nogle updates, eller læst på områet hos Adobe..
det kunne eventuelt være en af de rigtige steder at begynde...
Avatar billede spe Nybegynder
26. juni 2002 - 22:57 #15
Jeg arbejder godt nok på Mac men er rimelig sikker på at det forholder sig ens på de 2 platforme.

I Photoshop til Mac er tastaurgenvejen til skjul/vi guider ændre fra kommando-' (svare til ctrl-' (din stjerne tast) på PC) til kommando-; (semikolon) svarende til ctrl-;

Problemet med denne genvej er at man på et dansk tastatur bliver nød til at holde shift-tasten nede for at få ; og det giver en tastekombination shift-ctrl-; og det dur ikke.

Du kan sætte dit tastur til at være amerikansk og så kan du få din genvej frem problemet er blot at diverse tegn ligger andre steder end på det danske tastur så du kan ikke se på dit tastur hvor semikolon ligger når tasturet snakke amerikansk.

ctrl-H burde dog virke ved at denne genvej skjuler både guider og grids.
Avatar billede artery_graphics Nybegynder
27. juni 2002 - 14:07 #16
Ja.. se det var en god forklaring. Men CTRL+H virkede heller ikke på
skjul guides før jeg ændrede fra dansk til engelsk sprog.
Det er da gak, at det er lavet på den måde.

Tak for hjælpen begge to.

Lars