Avatar billede mimse Nybegynder
03. juni 2002 - 00:27 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Læsestof til nybegynder.

Hej!!!!
Jeg håber det er det rigtige sted jeg er.

Da jeg aldrig har arbejdet med javascript før, men gerne vil lære det, vil jeg høre om nogle kan hjælpe mig med at finde noget læsestof for nybegyndere.
Avatar billede 0ffline Nybegynder
03. juni 2002 - 00:31 #1
Det nemmeste ville nok være at starte med et hæfte fra idgforlag til 69 - 89 kr.
Javascript for begyndere .... fås på næsten alle posthuse, banegårde og boghandlere

/0ffline
Avatar billede 0ffline Nybegynder
03. juni 2002 - 00:33 #2
Upsss - den hedder javascript for webmastere og kan også købes direkte på http://www.idgforlag.dk/
Avatar billede psoriasis Nybegynder
03. juni 2002 - 00:33 #3
0ffline >> findes der også sådanne bøger omhandlende PHP? Sådan en kunne jeg nemlig godt bruge..

Jeg undskylder min lettere vildledning i denne tråd.. :D
Avatar billede lequet Nybegynder
03. juni 2002 - 00:34 #4
"JavaScript bogen" også fra IDG forlag, er genial, den koster omkring 300 kr, men er også tilsvarende mere omfattende end de små hæfter :) Den er virkelig god, efter min mening
Avatar billede lequet Nybegynder
03. juni 2002 - 00:34 #5
Jep, "Start på PHP" :)
Avatar billede 0ffline Nybegynder
03. juni 2002 - 00:36 #6
Idgforlag var min gud før jeg faldt over Eksperten :O)
Avatar billede lequet Nybegynder
03. juni 2002 - 00:37 #7
"JavaScript for webmaster" kan jeg ikke personligt anbefale til nybegyndere, efter min mening henvender den sig mere til de lidt mere erfarne, men det er blot min mening :)
Avatar billede 0ffline Nybegynder
03. juni 2002 - 00:40 #8
Du har nok ret - Start på Javascript 1.2 - er nok bedre, og koster 69,-
Man skulle tro jeg havde et bijob der :o)
Avatar billede lequet Nybegynder
03. juni 2002 - 00:42 #9
"Start på Javascript 1.2" er også udemærket, specielt hvis man foretrækker konkrete eksempler, frem for grundig forklaring, det er jo så forskelliget hvad man foretrækker.

"JavaScript bogen" består mere af dybdegående forklaringer end "Start på Javascript 1.2" gør
Avatar billede mimse Nybegynder
03. juni 2002 - 01:07 #10
Jeg er ikke kun nybegynder i Javascript, men også her hos Eksperten, så det med accepteret svar gælder også "leguet", men hvordan jeg gør, så du også får point ved jeg ikke helt.
Avatar billede lequet Nybegynder
03. juni 2002 - 01:45 #11
Undskyld min lange svartid :) Hvis offline opretter et spm, og giver mig de 15 af pointsne der, skulle det være meget retfærdigt vil jeg mene. At du (mimse) skulle til at giver flere points, finder jeg i hvert fald ikke retfærdigt :)
Avatar billede mimse Nybegynder
03. juni 2002 - 13:34 #12
Tusind tak for de gode råd til jer alle. "Start på Javascript 1.2" er købt, så nu vil jeg gå igang med at læse den. Og se om jeg kan finde ud af det.