Avatar billede nusermivs Nybegynder
02. juni 2002 - 14:33 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Addon til Database.

Jeg har en Database i ACCESS, og vil gerne have lavet en addon som fortæller mig "der er lige nu xx annoncer i databasen", er der nogen som kan hjælpe mig med det
Avatar billede hansk Nybegynder
02. juni 2002 - 16:47 #1
Hvis du lægger en select på en form som åbnes automatisk når du åbner databasen, kan du få denne til at displaye antallet af annoncer.
Jeg går ud fra du kun vil se antallet når du åbner db?
Avatar billede terry Ekspert
02. juni 2002 - 22:22 #2
nusemivs>I am guessing that your talking about a web application. So you need to make a SELECT query in the Access database. Something like
SELECT count(*) from YourTable
where YourTable is the name of the table containing "annoncer"
I cant see your database or tables but I could imagine that there will be a need for a flag for open and closed "annoncer" so your SELECT MAY look like this

SELECT count(*) from YourTable WHERE Active = -1

Active is a True/False field named Active
True (-1) if "annoncer" is Active False (0) if not!
Avatar billede nusermivs Nybegynder
02. juni 2002 - 22:37 #3
hansk>> Nej jeg vil have et linie stående i min menu hvor der står hvor mange annoncer der er.............kig lige på min menu:
http://www.rooms4rent.dk
Avatar billede hansk Nybegynder
03. juni 2002 - 12:08 #4
OK, Så kan du åbne et recordset hvor du laver en forespørgsel og trækker værdien ind i dit script.
Det kunne være noget lignende dette:

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rs.open "SELECT Count(*) From YourTable WHERE Criteria", YourConnection
YourVariable=rs("CountOfYourField")
Rs.Close
set rs = Nothing
Avatar billede nusermivs Nybegynder
03. juni 2002 - 13:21 #5
hansk>> Æhhhh, er det noget du kan hjælpe mig med........jeg har nemlig ikke selv lavet databasen, men har fået den lavet på bestilling, af en privat.

Jeg kan evt. sende dig databasen (eller de sider som du skal bruge), eller du kan få nogle oplysninger til selv at hente den ???
Avatar billede nusermivs Nybegynder
03. juni 2002 - 18:17 #6
Okay, har styr på det :-(
Avatar billede terry Ekspert
03. juni 2002 - 19:02 #7
nusermivs>I would like to see the solution, you have after all received a couple of answers, so if you have used these then they should get the points.
Avatar billede nusermivs Nybegynder
03. juni 2002 - 19:44 #8
terry>> Sorry, i cant use the answers, but the guy who made this Database will help me, thats why i took the points by myself.
Avatar billede terry Ekspert
03. juni 2002 - 20:02 #9
you could have thought about that BEFORE placing a question so that we didnt waist out time trying to help!
Avatar billede nusermivs Nybegynder
03. juni 2002 - 22:10 #10
terry>> are you kidding ???

I can't see before i create a question, that i can't use the answers?
You are just envious because you dont get the point *LOL*
Avatar billede hansk Nybegynder
04. juni 2002 - 07:58 #11
nusermivs> Hvordan ved du at du ikke kan bruge svarene når du ikke har din løsning endnu?
Avatar billede terry Ekspert
04. juni 2002 - 08:39 #12
nusermivs>As hansk states, you dont know that you can or cant use all or only PART of the answers given before your friend has made a solution. You rejected my answer and then asked hansk to help you so there MUST be something you can use!
Perhaps we could get admin to take a look!
Avatar billede nusermivs Nybegynder
04. juni 2002 - 13:17 #13
Hansk-terry> Jeg har fundet løsningen, som jeg skrev så har vedkommende som lavede min database tilbudt mig at lave det *ss*

Men hvis i så gerne vil have pointene så værsgo *S*
Avatar billede nusermivs Nybegynder
05. juni 2002 - 16:04 #14
Se løsningen på siden: http://www.rooms4rent.dk
Avatar billede terry Ekspert
05. juni 2002 - 17:41 #15
that doesnt show anything but text and 0, not HOW the 0 is found!