Avatar billede egenfeldt Nybegynder
02. juni 2002 - 11:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Søgning og sammenlægning

hej Alle

Håber nogle kan hjælpe. Et link/bog til en god søge tutorial ville også være værdsat ;-)

Jeg skal have konstrueret en søgesætning, som viser de poster hvor den sammenlagte værdi af kandidat, ansat, kunde og network er højere end 1 og hvor de sorteres efter navn.

Nogle ideer?

SQLstmt = "SELECT * FROM users WHERE kandidat + ansat + kunde + network> 1 ORDER BY navn ASC"

På forhånd tak for hjælpen

MVN Simon
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2002 - 12:16 #1
SQLstmt = "SELECT navn AS navn1, kandidat AS kandidat1, ansat AS ansat1, kunde AS kunde1 FROM users WHERE (kandidat1 + ansat1 + kunde1 + network1 > 1) ORDER BY navn ASC"

Har ikke lige mulighed for at teste, men mon ikke det er noget i den stil...
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2002 - 12:17 #2
Alernativt kunne du lave en lidt mere overskuelig...

SQLstmt = "SELECT * FROM users WHERE (kandidat > 1) OR (ansat > 1) OR (kunde > 1) OR (network > 1) ORDER BY navn ASC"
Avatar billede mugs Novice
02. juni 2002 - 13:41 #3
Kald felterne ind i din forespørgsel, opret et nyt udtryk, og addere felterne ansat, kandidat, network og kunde. Derefter sorterer du  på feltet navn:

SELECT Tabel1.ansat, Tabel1.kandidat, Tabel1.network, Tabel1.kunde, [ansat]+[kandidat]+[network]+[kunde] AS Udtryk1, Tabel1.navn
FROM Tabel1
WHERE ((([ansat]+[kandidat]+[network]+[kunde])>1))
ORDER BY Tabel1.navn;
Avatar billede egenfeldt Nybegynder
02. juni 2002 - 14:05 #4
Hmm - jeg har prøvet den du gav mugs (tabel1=users hos mig), men jeg får en fejlbesked som hedder.

Der opstod en Microsoft VBScript-kompileringsfejl fejl '800a03fd'

'Case' var ventet

/eq/vis_oversigt.asp, linje 69

SELECT users.ansat, users.kandidat, users.network, users.kunde, [ansat]+[kandidat]+[network]+[kunde] AS Udtryk1, users.navn
-------^

Siger det dig noget?

MVH Simon
Avatar billede mugs Novice
02. juni 2002 - 16:32 #5
Simon > det siger mig intet. Jeg har indsat mit forslag i en testdb som fungerer i Access97. Den burde også fungere i 2000. Læg din e-mail hvis jeg skal sende den.
Avatar billede mugs Novice
02. juni 2002 - 18:19 #6
Og dog, hvis du skal bruge det i.f.m. med internettet, er jeg på usikker grund. Noget tyder på det:

/eq/vis_oversigt.asp, linje 69
Avatar billede fynbohans Nybegynder
03. juni 2002 - 00:21 #7
Den konkrete fejlmeddelelse betyder at Access opfatter det du skrevet som VBA,
dvs.SELECT CASE, og ikke SQL.
Avatar billede egenfeldt Nybegynder
03. juni 2002 - 14:25 #8
Ja den skal bruges på nettet.

Du må meget gerne sende mig testdatabase. Måske kan jeg sætte default lang. til javascript og snyde den ;-)

min email er egenfeldt@game-research.com

Hvis nogen har ideer som virker på internetttet, må de meget gerne sige til.

Jeg kan ikke få løsningen helt i starten til at virke heller.

MVH Simon